علی دایی| اسطوره علی دایی| عربی حرف زدن علی دایی

علی دایی همه را شگفت‌زده کرد | ویدئوی عربی حرف زدن علی دایی

فیلم منتشر شده از عربی حرف زدن علی دایی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

علی دایی
ویکی گردی:

رصد: علی دایی شهریار فوتبال ایران و یکی از برترین گلزنان فوتبال جهان است. علی دایی در لیگ های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا بازی کرده است. علی دایی در ایران سابقه پوشیدن پیراهن تیم پرسپولیس را دارد. علی دایی در زمینه مربیگیری هم فعالیت می کند و تاکنون سرمربی تیم ملی ایران، پرسپولیس، سایپا و صبای قم بوده است. تازه ترین اخبار درباره علی دایی را در رصد نیوز بخوانید.

ویدیویی از صحبت کردن علی دایی به زبان عربی در کنار مهدی حسن ابراهیمی منتشر شده که بازتاب فراوانی در فضای مجازی داشته است.

اسطوره فوتبال ایران در بخشی از ویدئوی زیر به عربی صحبت می‌کند.

 

 

واکنش تند علی دایی به دیدار با رونالدو در تهران

داستان علی دایی و کریستیانو رونالدو از آن دست قصه‌هایی است که روایت‌های متعددی از آن در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی برایش نوشته است. علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، تا سالیان زیادی با زدن ۱۰۹ گل ملی، رکورددار برترین گلزن ملی تاریخ بود.

 این رکورد، ولی توسط کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی دنیای فوتبال، بالاخره شکسته شد و علی دایی به رتبه دوم رسید. از مدت‌ها قبل از آنکه رونالدو به دایی برسد، رسانه‌های معتبر دنیا به داستان فوتبالی علی دایی پرداخته و هر بار نام فوتبال ایران در همان رسانه‌ها مطرح شد. دایی پس از آنکه رونالدو رکوردش را شکست در اینستاگرام برای او پیامی فرستاد و رونالدو هم پاسخ شیرینی به پیام علی دایی داد. از آن پس بود که شایعه ملاقات احتمالی این دو ستاره به گوش رسید و حتی سرپرست وقت فدراسیون فوتبال از فراهم کردن این قرار ملاقات خبر داد. ملاقاتی که ظاهرا یکطرفه از سوی رونالدو رد شده بود. او گفته بود به دلیل برنامه پرفشار تمرینات و مسابقات نمی‌تواند خودش را به پرتغال برساند، ولی مادرش به نمایندگی از او می‌تواند به دیدار علی دایی برود.

دایی واکنشی به این شایعه نداشت و فقط فدراسیون فوتبال راوی آن بود. حالا، ولی سناریو وارد فاز جدیدتری شده است. رونالدو قرار است به همراه النصر به ایران بیاید و یکی دو روز گذشته چند رسانه از احتمال ملاقات دایی با او خبر داده‌اند. نکته این اخبار این بود که عنوان شده است این قرار با هماهنگی مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ممکن است جوش بخورد. انتشار همین خبر باعث واکنش علی دایی شده است. او روز گذشته در گفت‌وگویی که با ایسنا داشته گفته است «اگر قرار باشد دیداری میان من و رونالدو باشد، خودمان ترتیب آن را می‌دهیم. درباره این موضوع کسی با من صحبتی نکرده و دوست هم ندارم صحبتی کنند.»

واضح است که علی دایی استقبالی از این خبر نکرده است. او احتمالا دلیل خاص خودش را دارد، ولی واضح است فدراسیونی که دایی را از گزینه‌های ایرانی و احتمالی تیم ملی کنار می‌گذارد و نام‌هایی همچون حمید مطهری و ساکت الهامی را در آن می‌گنجاند، نمی‌تواند ادعای جوش دادن قرار ملاقات رونالدو با دایی را داشته باشد.

دلزدگی جدی علی دایی از فوتبال

4 سال و 3 ماه و 5 روز از آخرین روزی که علی دایی در فوتبال ایران کار می‌کرد می‌گذرد!

به گزارش فوتبالی، روز 12 اردیبهشت 1398 بود که باشگاه سایپا با علی دایی که آن روزها سرمربی این تیم بود قطع همکاری کرد. آن هم در فاصله دو هفته تا پایان لیگ! 

دایی در نشست خبری پس از بازی سایپا و ذوب آهن حرف‌هایی زد که به مذاق مدیران این باشگاه خوش نیامد و باشگاه سایپا به بهانه همین مصاحبه با او قطع همکاری کرد و در بیانیه قطع همکاری از واژه «اخراج» استفاده کرد.

از آن جا که دایی همیشه در فوتبال ایران یک مربی «روی بورس» و پرطرفدار است پیش‌بینی می‌شد که او لیگ بعدی را روی نیمکت یک تیم دیگر آغاز کند. طبیعتا پیشنهادهای زیادی هم به او داده می‌شد. اما شهریار بعد از ماجرای اخراج از سایپا، به شدت از فوتبال دلزده شده بود.

در این مدت خیلی از تیم‌های لیگ برتر ایران به او پیشنهاد سرمربیگری داده‌اند اما دایی همه این پیشنهادها را به سرعت و بدون تامل رد کرده است. او در معدود مصاحبه‌هایی که پس از پایان کارش با سایپا انجام داده اعلام کرده فعلا تمایلی به فعالیت در فوتبال ندارد.

پافشاری دایی روی کار نکردن در فوتبال ایران در حالی اتفاق افتاده است که هیچ کس توقع دوریِ چندساله او را نداشت. همه می‌دانند دایی چقدر عاشق فوتبال، مربیگری و بوی زمین چمن است. اما دایی آنقدر از حاشیه‌های این فوتبال دلخور است که حاضر نیست به هیچ قیمتی به فوتبال برگردد.

جالب این که پیشنهادهایی که به دایی شده پیشنهادهای جذاب و وسوسه‌کننده‌ای هم بوده است. هر کدام از پیشنهادها می‌تواند هر مربی دیگری را هوایی کند. اما شهریار همچنان روی دوری از فوتبال اصرار دارد.

در این مدت باشگاه‌هایی مثل گل گهر سیرجان، صنعت نفت آبادان، و تراکتور تبریز به دایی پیشنهاد رسمی همکاری داده بودند. آخرین پیشنهاد هم از فولاد خوزستان بود که همین دیروز توسط او رد شد. در همین تیم‌های ملی ایران، کویت و آذربایجان هم به دایی پیشنهاد دادند اما این پیشنهادهای جذاب هم او را وسوسه نکرد.

پیشنهادی غیر رسمی هم البته بود. گفته می‌شود باشگاه‌های سپاهان و ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس هم قصد همکاری با علی دایی را داشته‌اند اما جواب دایی به همه این پیشنهادها منفی بوده است.

روشن است که امتناع دایی از بازگشت به فوتبال یک دلیل شخصی و بسیار بزرگ دارد وگرنه برای کسی مثل او همیشه در فوتبال ایران جا هست. به نظر می‌رسد دلخوری و دلزدگیِ دایی از حواشی پررنگ فوتبال ایران به قدری زیاد است که مانع بازگشت او به فوتبال می‌شود.

علی دایی : همسرم بهترین مشاور من است

شهریار فوتبال ایران همواره دو چهره متفاوت از خود نشان داده است؛ یکی چهره‌ای که از او داخل مستطیل سبز و هیاهوی فوتبال می‌بینیم و رخ دیگر هم وضعیت او در جامعه به عنوان یک شهروند است.

علی دایی روز ۲۳ شهریور سال ۱۳۸۹ طی مصاحبه‌ای مفصل با خبرورزشی به بخش‌های کمترپرداخته‌شده زندگی خود اشاره کرد و با تاکید بر این‌که مشاوران خوبی در کنار خودش دارد، از همسرش به عنوان بهترین مشاور در زندگی یاد کرد. او همچنین مدعی شد آدم‌ها وقتی بزرگ می‌شوند، مشکلات و دشمنانشان هم بزرگ‌تر می‌شوند و باید برای حل این مسائل تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرد.

دایی با تاکید بر این‌که همواره با بازیکنانش رفاقت می‌کند اما برای آن‌ها قیافه نگرفته و حد و مرز را رعایت می‌کند، مدعی شد هرگز در گوش هیچ‌کدام از شاگردانش سیلی نزده و نخواهد زد. او ۱۳ سال پیش خبر جالبی هم داد و گفت شروع به نوشتن کتاب زندگی‌نامه خود کرده است. کتابی که البته تا امروز ما آن را ندیده‌ایم و نمی‌دانیم شهریار کارش را به کجا رساند!

نکته جالب توجه دیگر این‌که علی دایی در خلال این مصاحبه اعتراف کرد تعویض مسعود شجاعی در بازی رفت ایران و کره جنوبی به تاریخ بهمن ماه سال ۱۳۸۷ تصمیم اشتباهی بود که به عنوان سرمربی گرفته و تحت تاثیر دستیارانش روی نیمکت تیم ملی چنین کاری انجام داد. تعویضی که همان زمان سر و صدای زیادی به راه انداخت و انتقادات فراوانی از علی دایی به همراه داشت.

شهریار همچنین در قسمتی از این مصاحبه می‌گوید که اگر تمام ثروتش را هم خرج کند فقط می‌تواند مشکلات افرادی که طی سه روزبرایش نامه نوشته و تقاضای کمک کرده‌اند را حل کند به همین خاطر حتی اگر میلیون‌ها علی دایی داشته باشیم باز هم برای حل معضلات مالی کفایت نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر