ماشین | نکات تعمیر ماشین | نوشابه و لاستیک ماشین

ترفندهای استفاده از نوشابه در تعمیر و تمیزی ماشین

میدونستین برای تمیز کردن و یا تعمیر ماشین میتونید از نوشابه استفاده کنید؟ با ویکی گردی همراه باشید تا بهتون یاد بدیم.

نوشابه
ویکی گردی:

تا به حال درباره کاربردهای نوشابه در موارد مختلف زندگی روزمره زیاد شنیدیم. اما امروز می خواهیم چند کاربرد نوشابه و قوطی نوشابه را در ماشین و حتی تعمیر یک بخش از ماشین برایتان بنویسیم. با توجه به اینکه در هر خانه ای حداقل یک ماشین وجود دارد بهتر است ویدیوهای زیر را ببینید تا بدانید چطور از نوشابه در انجام برخی موارد مربوط به ماشین می توان استفاده کرد.

تمیز کردن پیچ های زنگ زده یا بخش های زنگ زده ماشین با نوشابه

مورد اول تمیز کردن پیچ های زنگ زده در حین انجام کارهای ماشین است.

فقط کافی است که مقداری نوشابه روی پیچ بریزید و پیچ را برای ده دقیقه کنار بگذارید تا نوشابه زنگ های پیچ را در خود حل کند. حالا اگر پیچ را با یک دستمال تمیز کنید ، یک پیچ بدون زنگ زدگی خواهید داشت.

ویدیوی زیر را بیینید که چطور نوشابه زنگ زدگی های یک ماشین قدیمی را از بین برد:

 

استفاده از نوشابه به عنوان واکس لاستیک

نوشابه یک واکس لاستیک عالی است. دیگر نیاز به واکس داشبورد ندارید. مقداری نوشابه روی دستمال بریزید و بر روی لاستیک ماشین بکشید و لاستیک را تمیز کنید.

با این روش هم لاستیک تمیز می شود و هم براق می ماند بدون اینکه گرد و خاک به خودش بگیرد.

حتما ویدیوی زیر را ببینید:

شستشوی رادیاتور خودرو با نوشابه

  • برای انجام این روش مقداری نوشابه را داخل آب سیستم خنک کننده ریخته و سپس موتور خودرو را روشن کنید. اجازه دهید که خودرو به صورت درجا کار کرده و موتور آن روشن باشد. به این شکل نوشابه اضافه شده، داخل رادیاتور ماشین رفته و عملیات رسوب زدایی انجام می‌پذیرد.
  • در نهایت پس از گذشت چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، ظرفی زیر رادیاتور قرار داده و پیچ زیرین آن را باز کنید. اجازه دهید که آب رادیاتور به طور کامل خارج شود. در همین حین، مقداری آب تمیز وارد کنید تا در این چرخه قرار گرفته و رادیاتور از نوشابه، تمیز شود. سپس خودرو را خاموش کرده و اجازه دهید تا آب داخل رادیاتور به طور کلی خارج شود.
  • پس از آن پیچ رادیاتور را بسته و دوباره آب تمیز داخل سیستم خنک کننده بریزید و بگذارید موتور مانند مرتبه قبلی باز درجا کار کند. سپس دوباره پیچ رادیاتور را باز کرده و بگذارید آب داخل آن خارج شود.
  • به این شکل رسوبات کنده شده و از بدنه داخلی رادیاتور به همراه نوشابه بیرون می‌ریزند. همین طور دورهای چرخش بعدی آب داخل رادیاتور و سیستم خنک کننده، این مجرای خنک کننده را از نوشابه نیز پاک خواهد کرد.

 

گرفتن لقی کالیپر ترمز با قوطی نوشابه

پیچ های کالیپر ترمز را باز می کنیم و مطابق ویدیو دو نوار فلزی باریک به اندازه کالیپر ترمز، از قوطی نوشابه جدا می کنیم و داخل کالیپر میگذاریم. به سادگی لقی کالیپر ترمز گرفته خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • هرمز

    برای اون مورد زنگ زدگی بهترین کار برای زنگ زدایی استفاده از روغن ترمز هست

  • علی

    درسته نوشابه خوبه ولی نه این نوشابهای بی کیفیت ایرانی اصلا گاز نداره همش آب و شکر هست

  • ابول ای ال ایکس

    نوشابه برای دور لاستیک اصلا خوب نیست لاستیک رو میخوره برای دور لاستیک و جا های سیاه ماشین آب و ریکا ک ترکیب کنی بعد بزن جای مورد نظر

  • اسماعیل

    من رفیقم داخل ماشین اشتباهی نوشابه ریخت بجای بنزین موتور خراب شد مجبور شد موتور ماشین باز کند

    • سلام

      چه رفیق اس کولی داشتی