شربت انگور | روش تهیه شربت انگور خانگی

طرز تهیه شربت انگور خانگی به سبک کد بانوهای ایرانی + نکات

دوست داری تو گرمای تابستون یه شربت ضد عطش و خنک میل کنی؟ شربت انگور درست کن . با ویکی گردی همراه باش تا دستور تهیه این شربت خوشمزه رو ببینی .

شربت انگور
ویکی گردی:

شربت انگور یه نوشیدنی بسیار مقوی و خوشمزه است که تو تابستون حسابی حالت رو جا میاره  و تو میتونی از شربت انگور تو مهمونی ها و دورهمی هات هم استفاده کنی ، ضمنا درست کردن  شربت انگور نیاز به زمان زیادی نداره و خیلی راحت و فوری آماده میشه . در ادامه با ما برای تهیه ی این شربت خوش طعم همراه باش .

مواد لازم تهیه شربت انگور خانگی:

  • انگور (از هر نوع که خواستید) ۲۰۰ گرم
  • آب انگور نصف پیمانه
  • عرق نعناع سه قاشق غذاخوری
  • یخ  به میزان لازم

ترفند خوشرنگ شدن شربت آلبالو خانگی + آموزش و نکات

طرز تهیه شربت انگور ساده :

ابتدا باید تمام انگورها را برای ۲ تا ۳ بار بشویید تا تمام گردوخاک و آلودگی‌اش تمیز شود. سپس باید چوبه سر انگور را از آن جدا کنید. بعد همه را در یک آبکش بریزید تا خشک شود. حال باید نیمی از انگورها را جدا کنید و آبشان را بگیرید. برای این کار، می‌توانید از دستگاه آبمیوه‌گیری کمک بگیرید. در نهایت، تمام مواد حاضر شده، انگور، آب انگور، عرق دلخواه و یخ را داخل مخلوط‌کن می‌ریزید و هم می‌زنید. در صورت دلخواه، می‌توانید برای شیرین کردن شربت، از شکر استفاده کنید.

بعد از حدود ۱۰ دقیقه مخلوط کردن، شربت انگور شما حاضر است. آن را در لیوان بریزید و تزئین و سرو کنید.

طرز تهیه شربت انگور به شیوه سنتی :

  • انگور (از هر نوعی که خواستید) ۳ کیلوگرم
  • سرکه انگور ۳ لیوان
  • شکر ۱ لیوان

ابتدا باید انگورها را کاملاً بشویید و سپس به‌وسیله دست یا گوش کوب، کاملاً له کنید. سپس آن را در ظرفی ریخته، ۲ لیوان سرکه رویش بریزید، درش را ببندید و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا رنگش حسابی آزاد شود. بعد از آن، انگور را خارج کرده و از ابتدا در آبکش بریزید تا تفاله‌های درشتش جدا شود. بعد از آن، مایع به‌دست‌آمده را از صافی (ترجیحاً کیسه ماست) عبور می‌دهید تا زلال شود. در نهایت آب انگور صاف شده را همراه با یک لیوان سرکه و یک لیوان شکر، به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می‌جوشانید.

خانم های کدبانو شربت تمشک رو اینجوری درست می کنن + نکات طلایی

اکنون شربت انگور سنتی شما حاضر شده است. می‌توانید آن را در شیشه بریزید و در یخچال نگه دارید. برای سرو کردنش هم کافی است که حدود نصف لیوان شربت، نصف لیوان آب و عرق موردنظر خود را مخلوط کرده و سرو کنید.

نکته :

استفاده از عرقیجات مختلف مثل عرق بهار نارنج، عرق بیدمشک، عرق نعناع و … در طرز تهیه شربت انگور اختیاری است و آن را خوش‌عطرتر خواهد کرد.

در صورت تمایل می‌توانید به شربت، به اندازه یک یا دو قاشق غذاخوری آلوئه‌ورا هم اضافه کنید.

بهتر است از آب ولرم در طرز تهیه شربت انگور استفاده کنید تا مواد به خوبی با هم حل شوند. سپس برای خنک شدن شربت، به آن تکه‌های یخ اضافه کنید. در این حالت بهتر است شیرینی شربت را بیشتر در نظر بگیرید تا بعد از اضافه شدن یخ، طعم آن ضعیف و بی‌مزه نشود.

 شربت انگور خواص انگور را در خود دارد و برای سلامت بدن یک شربت مقوی و مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر