دل درد | دل درد نوزادان

چرا نوزاد من همش دل درد میگیره؟ | ۵ علت مختلف دل درد نوزادان

میخوای بدونی چرا نوزاد دل درد داره و مدام گریه میکنه ؟ با ویکی گردی همراه باش.

دل درد نوزاد
ویکی گردی:

دل درد نوزاد یکی از بیماریهای شایع در نوزادان است که در بدو تولد تقریبا بیشتر نوزادان این درد رو تجربه میکنن. دل درد نوزاد باعث بی قراری و ناراحتی میشه و والدین باید هر چه سریعتر به دنبال علت دل درد نوزاد باشند .

 دل درد در نوزادان می‌تواند به دلیل چندین عامل مرتبط باشد ما در این مقاله سعی کردیم دلایل دل درد در نوزادان رو بررسی کنیم .برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .

 

علل احتمالی درد شکم در نوزادان چیست؟

درست مانند بزرگسالان مجموعه از مسائل وجود دارد که می تواند باعث دل درد در نوزاد شود . در حالی که تشخیص قطعی نیاز به مراجعه به پزشک دارد اما برخی از شایع ترین دلایلی که باعث به این مشکل در نوزادان می شوند عبارتند از:

حواستان باشد نوزاد این حالتی نخوابد

جمع شدن‌ گاز

یکی از ساده ترین و در عین حال مقصر احتمالی شکم درد نوزاد ، جمع شدن گاز در معده است. عوامل مختلفی می‌ توانند باعث ایجاد گاز شوند . خوشبختانه هوا گرفتن دستگاه گوارش کودکان که ممکن است شما را با بی خوابی های شبانه مواجه کند معمولاً مضر نیست و با رعایت برخی موارد قابل برطرف شدن است.

یبوست

کودک در اوایل زندگی خود ممکن است مدفوع زیادی دفع کرده و این عمل به ۱۲ بار در روز نیز برسد.

معمولاً این عمل پس از چند هفته اول زندگی کاهش یافته و پس از اینکه برای کودک غذاهای جامد شروع می شود مدفوع کردن دوباره افزایش می یابد.

والدین با الگوهای دفع‌ مدفوع کودک خود آشنا هستند بنابراین به سادگی متوجه می شوند که آیا کودک به اندازه همیشه پوشک خود را کثیف کرده است؟ در غیر این صورت دل درد آن ها ممکن است ناشی از یبوست باشد.

رفلاکس معده

رفلاکس معده وضعیتی است که در آن محتویات معده از طریق اسفنکتر تحتانی مری که در نوزادان توسعه نیافته است به سمت بالا حرکت می‌کند. این عضله محل تقاطع مری و معده را مشخص می‌کند وقتی اسید معده همراه با غذای نیمه هضم شده وارد مری می شود باعث تحریک این ناحیه می گردد . در این صورت نوزاد در حالی که دل درد دارد قی می‌ کند و یا استفراغ دارد.

کولیک

کولیک با گریه بی‌وقفه در نوزادان مشخص می‌شود. این بیماری در نوزادان دو تا سه هفته ای رخ داده و می تواند تا ۴ یا ۵ ماهگی ادامه یابد. در صورتی که کودک به مدت ۲ ساعت در روز به مدت ۳ روز در هفته گریه می‌کند ممکن است دچار کولیک باشد. علل دقیق کولیک مشخص نیست ممکن است به دلیل استنشاق هوای اضافی یا سوءهاضمه ایجاد شود، همچنین ممکن است کودک نسبت به مواد موجود در شیر مادر تحمل نداشته باشد.

فیلم شوکه کننده از تولد نوزادی با 3 دست

اسهال

اسهال منجر به مدفوع آبکی شده و می‌تواند باعث کم آبی بدن در نوزادان شود. معمولاً اسهال موجب دل پیچه در نوزادان شده و به عنوان یکی از مواردی که باعث ایجاد دل درد در آنها می شود شناخته می شود.

مهم است بدانید که هرگاه نوزاد شما دچار دل درد شد، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید تا علت دقیق را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز کند .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر