پنیر | نگهداری پنیر | نگهداری پنیر بدون آب نمک

وقتی آب پنیر نداریم، چجوری پنیر رو نگهداریم؟ | روش نگهداری از پنیر + فیلم

اگر پنیر خریدید و یادتون رفته که آب پنیر هم از فروشنده بگیرید، مطمئنا روش هایی برای نگه داری پنیر وجود داره که شما رو نگران نکنه.

پنیر
ویکی گردی:

خیلی وقت ها برای خرید پنیر صبحانه به فروشگاه ها میریم و مقداری پنیر فله میخریم بخصوص پنیرهای محلی که اکثرا به صورت فله ای فروخته می شوند و ظرف برای نگهداری ندارند. از اونجایی که آب پنیر بهترین گزینه برای نگهداری طولانی مدت پنیره، اگر یادتون بره بعد از خرید پنیر، از فروشنده آب پنیر رو هم بگیرید، راه حل چیه؟ نگرانی نداره به سادگی و فقط با چند حبه قند شما می توانید پنیر رو برای مدت طولانی سالم نگهدارید.

همانطور که می دانید، بهترین مکان برای نگهداری پنیر محیط یخچال است اما نباید به همین شکل پنیر را در یخچال رها کرد.

 در هنگام خرید پنیر محلی حتما آب مخصوص پنیر را خریداری کنید و شرایط خاص نگهداری آن را از فروشنده بپرسید و پنیر را حتما در یخچال و ظرف مناسب قرار دهید.

شیر ترشیده رو دورنریز! | فواید شیر فاسد که متعجب تان می کند!

اگر می خواهید پنیر را طولانی مدت و بدون افت کیفیت نگهداری کنید بهتر است ابتدا آن را در کاغذ پنیر یا کاغذ روغنی پیچیده، در ظرف درب دار مناسب گذاشته و سپس در کشو سبزیجات یخچال قرار دهید

همچنین می توانید پنیر را در ظرف درب دار قرار داده، روی آن را آب پنیر یا آب نمک بریزید، درب آن را ببندید و در کشو میوه و سبزیجات یخچال قرار دهید.

اما اگر آب پنیر نداشتم چه کنم؟

 راحت ترین راه نگه داری پنیر که نیاز به هیچ اقدام خاصی نداره، گذاشتن چند حبه قند در کنار پنیر است، بدون هیچ افزودنی دیگری.

این روش هم خیلی راحت و سریعه و هم خیلی به ماندگاری پنیر بدون افت کیفیتش کمک می کند.

 ویدیوی زیر را ببینید:

 مطمئنا شما هم این روش را به دیگران پیشنهاد خواهید داد.

به فکرنگهداری پنیر در فریزر نیافتید!

در مورد پنیرهای صبحانه چه پنیرهای سفت و چه پنیرهای نرم نگهداری آن ها در فریزر توصیه نمی شود چراکه انجماد بافت و طعم آن ها را تغییر داده و پس از باز شدن یخ آن ها به شدت دچار افت کیفیت می شوند.

آب پنیر رو دور نریز! | فواید فوق العاده آب پنیر + طرز تهیه

علائم فاسد شدن پنیر

بوی پنیر

پنیر سالم، رایحه‌ای قوی و مشخص دارد.

رنگ پنیر

اگرچه انواع پنیر‌ها می‌توانند رنگ‌های مختلفی داشته باشند، اما شک نکنید که وجود رنگ‌هایی مثل صورتی، قهوه‌ای تیره یا سبز، دلیل بر فاسد شدن پنیر هستند.

طعم پنیر

یک مزه خاص زننده که به تلخی یا تندی می‌زند نیز می‌تواند از علائم خرابی پنیر باشد.

لزج شدن سطح پنیر

اگر سطح پنیر، حالتی لزج یا پرزدار پیدا کرده‌است، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

خرد، له‌شدگی و وارفتگی

این موارد هم می‌توانند به تشخیص درست‌تر شما کمک کنند؛ زیرا بافت یک پنیر سالم، انسجام قابل قبولی داشته و تشخیص این موضوع چندان دشوار نیست.

وجود کپک روی پنیر

 در صورتی که کپک روی طعم پنیر هم اثر گذاشته باشد، در دور انداختن آن شک نکنید!

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • آرش

    برای نگهداری طولانی حدود یکماه،باید ابجوشیده سرد شده با نمک استفاده بشه،پنیرهای گرانتر مثل لیقوان باید اون رو توی ظرفی گذاشت و مقداری ماست رو با اب جوشیده و سرد شده و کمی نمک رقیق کرد وتا بالای پنیر اون رو پوشوند ،بدین ترتیب پنیر کیفیت او پایین نمیاد و تایکماه تازه هست

  • ف .ح

    عالی بود آفرین تا طرفند بعدیتون ‌باااااااای