لیمو ترش | کاشت لیمو ترش | کاشت لیمو ترش در گلدان

مثل آب خوردن تو خونت لیمو ترش بکار! + نکات نگهداری

کاشتن لیمو ترش در خانه کار سختی نیست و فقط به کمی مراقبت احتیاج دارد در ادامه نحوه کاشت لیمو ترش را به شما آموزش می دهیم.

لیمو ترش
ویکی گردی:

لیمو ترش پادشاه میوه هاست. از خواص بی نظیرش گرفته تا طعم فوق العاده ای که به غذا و... میده. شما هم اگه دلتون میخواد همیشه لیمو ترش در خانه داشته باشید با ادامه این مطلب که نحوه کاشت لیمو ترش در خانه است با ما همراه باشید.

آموزش کاشت هسته لیمو ترش

  1. برای کاشت درخت لیمو ترش در منزل لازم است ابتدا دانه های لیمو را از داخل آن خارج کرده و به مدت 48 ساعت داخل آب گرم قرار دهید .
  2. سعی کنید دانه های درشت را انتخاب کنید . پس از قرار دادن در آب، آنها را با دستمال کاغذی خشک کرده و پوست روی دانه ها را جدا کنید .
  3. یک گلدان آماده کرده، دانه ها را داخل آن بکارید و سپس روی آنها را آب پاشی کنید تا خاک گلدان مرطوب شود. حال برای پوشاندن دانه ها روی آنها دو سانتی متر خاک بریزید. و دوباره کمی آب پاشی کنید.
  4. سپس بر روی گلدان را یک کیسه پلاستیکی شفاف کشیده و آن را در محلی گرم و آفتاب گیر قرار دهید. معمولا یک تا دو هفته زمان نیاز است تا دانه ها جوانه زده و از خاک بیرون بیایند.
  5. پس از اینکه جوانه های سبز را مشاهده کردید باید کیسه پلاستیکی را از روی گلدان برداشته تا جوانه ها بتوانند به رشد خود ادامه دهند. فراموش نکنید درخت لیمو حتما به 5 ساعت نور آفتاب غیر مستقیم در روز نیازمند است.
  6. همچنین بهترین دما برای رشد نهال لیمو بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد است. پس گلدان خود را در یک مکان گرم و آفتاب گیر قرار دهید .

آموزش کاشت هندوانه در خانه داخل گلدان + فیلم

مشکلات احتمالی در کاشت لیموترش

  • اگر نشانه‌های زرد شدن برگ نهال را مشاهده کردید احتمالا گیاه دچار کمبود آهن شده و یا آبیاری بیش از اندازه برای آن انجام داده اید.‌
  • اگر برگ‌ها را در حالت جمع شدن حاشیه و پیچیدگی مشاهده کردید به دنبال آفات بگردید.

 

چه نوع خاکی برای کاشت گیاه لیمو ترش مناسب است؟

این گیاه درخاک‌های عمیق با زهکشی بالا عملکرد بهتری دارد. خاک‌های شنی تا خاک‌های شنی لومی که بافت سبک داشته و غنی از هوموس و مواد آلی باشند برای کاشت و پرورش لیمو ترش مناسب‌تر است. محیط اسیدی تا خنثی برای ریشه‌ی این گیاه مطلوب است.

کود برای پرورش لیمو در گلدان

همه گیاهان خانواده مرکبات تغذیه کننده سنگین هستند. لیمو برای تولید میوه های آبدار ، شاخ و برگ های سرسبز و شکوفه های معطر به کود نیاز دارد. از کودهای مرکبات ویژه برای هر گونه استفاده کنید. در صورت در دسترس نبودن، از کودهای NPK 12-6-6 یا ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده کنید.

به دنبال کودی باشید که حاوی ریزمغذی ها، به ویژه آهن، منگنز و روی باشد. با استفاده از کود محلول در آب یک بار در ماه در فصل رشد، درخت لیمو را تقویت کنید.

نکته بسیار مهم

از هسته‌هایی که وارد دهان شده‌اند، استفاده نکنید چرا که در اغلب مواقع، تماس بزاق دهان با هسته، باعث از بین رفتن قوه نامیه دانه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر