استعلام گذرنامه | نحوه دریافت استعلام گذرنامه

چطوری به صورت آنلاین استعلام گذرنامه بگیریم؟ + روش

برای خروج از کشور باید اول از وضعیت گذرنامتون مطمئن بشید. شما میتونید استعلام گذرنامه رو به صورت غیرحضوری انجام بدید. در ادامه روش های استعلام گذرنامه رو براتون قرار دادیم.

استعلام گذرنامه
ویکی گردی:

برای استعلام گذرنامه در گذشته باید فقط به صورت حضوری به پلیس +10 مراجعه می کردند. امروزه برای پیگیری و استعلام گذرنامه روش های اینترنتی متفاوتی وجود داره. در ادامه تمامی روش های استعلام گذرنامه به روش اینترنتی را آموزش میدهیم.

استعلام گذرنامه به صورت غیرحضوری

  • استعلام وضعیت گذرنامه با کد ملی

در اکثر روش‌هایی که برای استعلام و پیگیری آخرین وضعیت صدور گذرنامه وجود دارد، تنها مدرک مورد نیاز شما «کد ملی» است. شما با وارد کردن کد ملی خود چه در اپلیکیشن پلیس من، چه از طریق کد دستوری و سامانه پیامکی می‌توانید وضعیت صدور پاسپورت خود را پیگیری کنید. در ادامه تمام روش‌هایی را که برای استعلام گرفتن وضعیت گذرنامه فقط به کد ملی نیاز دارند، توضیح می‌دهیم.

پس از فوت فرد، بیمه عمر وی به چه کسی تعلق میگیرد؟

پیگیری گذرنامه با کد ملی

  • استعلام گذرنامه از طریق سامانه پلیس من

اپلیکیشن «پلیس من» یکی از اپلیکیشن‌های کاربردی برای استعلام خدمات راهور، خدمات آگاهی، خدمات وظیفه عمومی، خدمات مربوط به گذرنامه و... است. شما از طریق این اپلیکیشن می‌توانید وضعیت گذرنامه خود را نیز استعلام کنید.

برای این کار لازم است پس از نصب اپلیکیشن پلیس من، در ان حساب کاربری ایجاد کنید و با ورود به حساب کاربری خود، در صفحه اول گزینه «استعلام گذرنامه» را انتخاب کنید، سپس کد ملی خود را وارد کرده و با پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان آخرین وضعیت گذرنامه خود را در این اپلیکیشن مشاهده کنید.

استعلام گذرنامه

  • نحوه استعلام گذرنامه با کد USSD

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این که از آخرین وضعیت صدور گذرنامه خود مطلع شوید، این است که از کد USSD یا همان کد دستوری ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، استفاده کنید. برای پیگیری وضعیت گذرنامه با استفاده از کد USSD باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در شماره‌گیر گوشی موبایل خود شماره * ۱۱۰ # را شماره‌گیری کنید.
  • شماره 2 (خدمات در دست اقدام) را وارد کنید.
  • شماره 1 (پلیس +۱۰) را وارد کنید.
  • شماره 4 (وضعیت مدارک) را وارد کنید.
  • شماره 3 (گذرنامه) را وارد کنید.
  • کد ملی خود را وارد کنید.

پس از طی کردن این مراحل در نهایت وضعیت صدور گذرنامه‌تان به شما نمایش داده می‌شود.

مادر واقعی «نوزاد متولد شده از رحم اجاره‌ای» کیست؟

استعلام وضعیت گذرنامه

با توجه به اینکه این کد دستوری در برخی مواقع دچار مشکل شده و کاربر را در بعضی مراحل به مرحله بعد هدایت نمی‌کند، احتمال دارد این روش چندان به کارتان نیاید! بنابراین در ادامه این مطلب روش‌های دیگری را که برای انجام این کار وجود دارد، توضیح می‌دهیم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • پیگیری با سامانه پیامکی ۱۱۰۰

از روش‌های غیرحضوری پیگیری گذرنامه استفاده از سامانه ۱۱۰۰ است. برای انجام این روش کافی است با تلفن همراه خود عدد یک را به شماره ۱۱۰۰ ارسال کنید.

بعدازآن به شما پیامکی ارسال می‌شود که جهت تائید و فعال‌سازی باید عدد پنج را دوباره به همین شماره ارسال کنید. چنانچه از پیگیری خود از این طریق منصرف شده‌اید باید عدد دو را به شماره ۱۱۰۰ ارسال نمایید. یکی از معایبی که افراد را از ادامه استفاده این روش منصرف می‌کند هزینه ۱۵۰ تومانی هر ارسال در این سامانه پیامکی می‌باشد.

استعلام گذرنامه

  • استعلام وضعیت گذرنامه از طریق سامانه ۱۱۰۰۳۰۰

یک سامانه پیامکی دیگر برای پیگیری آخرین وضعیت گذرنامه هم سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ است که برای استفاده از آن لازم است با همان شماره موبایلی که در فرم درخواست گذرنامه ثبت کرده‌اید به این سرشماره پیامک بفرستید.

برای این کار عدد 1 را در قالب یک پیامک به سرشماره ۱۱۰۰۳۰۰ ارسال کنید. در ادامه طبق دستور این سرویس که برای شما پیامک می‌شود پیش بروید و با ارسال کد ملی از وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید. لازم به ذکر است که ارسال هر پیامک به این سرویس پیامکی ۱۰۰ تومان برای شما هزینه دارد.

  • پیگیری گذرنامه با شماره تلفن

یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای اطلاع از وضعیت گذرنامه خود از آن استفاده نمایید، شماره تلفن‌های گویا جهت پیگیری گذرنامه می‌باشد.

به این نکته توجه کنید، اگر از زمان تحویل مدارک شما دو هفته گذشت اما هنوز گذرنامه به‌وسیله پست به دستتان نرسیده است، با شماره‌گیری تلفن‌های ۶۶۹۳۵۰۵۸ و ۶۶۹۳۶۵۵۵ و ۶۶۹۳۹۵۹۸ علت را جویا شوید.

اگه مدارکت گم شده با این روش ها می تونی پیداشون کنی

استعلام گذرنامه

استعلام وضعیت گذرنامه از طریق پست

روش آخری که برای استعلام گرفتن وضعیت صدور گذرنامه خود دارید استفاده از سامانه شرکت ملی پست است. البته این روش در شرایطی کاربرد دارد که گذرنامه برای شما ارسال شده باشد و شما پس از ارسال یک کد مرسوله پستی دریافت کرده باشید. این کد پس از این که گذرنامه برایتان ارسال شود، به شماره موبایل شما پیامک می‌شود.

چنانچه به هر دلیل کد مرسوله پستی را در اختیار ندارید، برای دریافت کد مرسوله یا همان بارکد پستی را دریافت کنید، می‌توانید با شماره ۱۹۳، که متعلق به شرکت پست است، تماس بگیرید. پس از تماس گرفتن با این شماره، عدد ۲ را وارد کنید پس از آن، با وارد کردن کد ملی بارکد پستی ۱۶ رقمی گذرنامه ارسال‌شده شما خوانده و اعلام می‌‌شود.

هر زمانی که بارکد پستی خود را در اختیار داشتید می‌توانید به سایت سامانه رهگیری مرسولات شرکت ملی پست به نشانی www.tracking.post.ir مراجعه کنید و با وارد کردن کد مرسوله از آخرین وضعیت گذرنامه خود مطلع شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر