گوشی | گلس گوشی | خط و خش گلس گوشی

خط و خش گلس گوشی رو با این ۵ ترفند از بین ببر + آموزش

روی گلس گوشی پر از خط و خش شده و حسابی رو مخه. با این روش ها به راحتی توی خونه خط و خش گلس رو از بین ببر.

گلس موبایل
ویکی گردی:

اول از همه اینکه بهتره پیشگیری کنید و موقع خرید گلس گوشی دقت کنید تا کیفیت خوبی داشته باشه. ولی خب خیلی اتفاقا ممکنه باعث بشه بعد یه مدتی روی صفحه گلس گوشی خط و خش های ظاهر بشه. هزینه هام که زیاد شده ولی ما بهت یاد میدیم چطوری هزینه اضافه برای خرید گلس گوشی پرداخت نکنی.

چطوری خط و خش گلس گوشی رو از بین ببریم؟

در این قسمت به بیان تعدادی از راهکارهای ساده اما مؤثر برای کاهش صدمات ظاهری وارده بر قاب و صفحه‌نمایش گوشی پرداخته و برخی از آن‌ها را شرح می‌دهیم.

معرفی بهترین بازی دسته جمعی موبایل در سال 2023

توجه به این موضوع ضروری است که برای از بین بردن خش گلس گوشی و بدنه و قاب پشتی آن با استفاده از مواد و راهکارهای زیر، گوشی را خاموش کرده و به هیچ‌وجه با دستگاه روشن کار نکنید. این کار مانع از آسیب به گوشی و شخص کاربر می‌شود؛ زیرا که جریان الکتریکی در آن جریان نخواهد داشت.

  • جوش شیرین

جوش شیرین، این حلال سنتی، توانایی فوق‌العاده‌ای در کاهش خش گلس گوشی و لکه‌های مختلف بر روی قاب موبایل را دارد. برای استفاده از این پودر لکه بر، کافی است مقداری آب بر آن افزوده و ترکیبی خمیری شکل درست کنید. سپس با یک دستمال کوچک پارچه‌ای نخی و بدون پرز بر روی قاب پشتی و لبه‌ها کشیده و از نتیجه آن لذت ببرید. این ترکیب موجب پاک شدن خطوط سبک ایجاد شده بر روی مانیتور و بدنه موبایل شما شده و تا حد زیادی خش‌های قدیمی را نیز پوشش می‌دهد.

خط و خش گوشی

  • کرم های رفع خط و خش

کرم‌های شیمیایی موجود در بازار، به‌صورت کاملا حرفه‌ای خطور عمیق ایجاد شده بر روی صفحه نمایش و قاب گوشی را از بین برده و تا حد زیادی آن را به شکل اول خود در می‌آورند. لازم به ذکر است این کرم‌ها برای قاب‌های فلزی کاربرد داشته و تأثیری بر کاهش خط‌ و خش قاب پلاستیکی ندارند؛ چه بسا به‌دلیل ترکیبات خاص خود با مواد پلاستیکی واکنش نشان داده و به رنگ قاب پلاستیکی آسیب وارد کنند. پس لطفا پیش از بکارگیری مواد شیمیایی لکه بر، از کاربرد آن‌ها مطلع شده و سپس از آنان استفاده کنید.

  • خمیردندان، لکه بری در دسترس و ارزان

خمیردندان ماده‌ای در دسترس که در هر منزلی یافت می‌شود. این ترکیب خمیری شکل نیز مانند جوش شیرین و لکه برهای شیمیایی، قادر به کاهش خش گلس گوشی، صفحه نمایش و قاب آن خواهد بود. کافی است مقداری از آن را بر روی دستمال‌های نخی بدون پرز قرار داده و با حرکتی نرم و دورانی، روی سطح مورد نظر موبایل بمالید. در نهایت با پارچه‌ای تمیز مواد باقی مانده را پاک کرده و از دستگاه درخشان، بدون خط و خش خود استفاده کنید.

نکته مهم: توجه به این نکته ضروری است که از خمیر دندان برای تمیز کردن و لکه بری دوربین‌های موبایل، سوکت‌های شارژ گوشی و جک 3.5 میلی‌متری استفاده نکرده و دقت کنید حتی‌الامکان بر روی آن‌ها نیز نریزد.

از کجا بفهمم شارژر سامسونگ اصله یا تقلبی؟

صفحه گوشی

  • پودر بچه

در این مرحله پودر بچه را در ظرفی بریزید سپس کمی آب بریزید تا مواد شما شکل خمیری به خود بگیرد. و سپس پنبه را آغشته به مواد کنید و مدام روی صفحه بکشید و در اتمام کار با دستمال مرطوب موبایل با تبلت را تمیز کنید.

  • سولفات آلومینیوم پتاسیم و تخم مرغ

این ترکیب اگرچه عجیب است اما مؤثر بوده و در از بین بردن کلیه خطوط مانده بر قاب و صفحه نمایش گوشی مؤثر است. این ترکیب از مخلوط پتاسیم آلومینیوم یا همان آلومینیوم سولفات موجود در فروشگاه‌های لوازم شیمیایی با سفیده تخم‌مرغ ساخته شده است. برای به دست آوردن این معجون فوق قوی، قدری از مواد اولیه را با یکدیگر گرم و مخلوط می‌کنند. محلول به دست آمده را در محفظه آلومینیومی قرار داده و چندین بار حرارت می‌دهند تا خشک شده و سپس سرد می‌کنند. سپس مانند خمیرهای پیشین و با استفاده از پارچه‌های نخی بدون پرز بر قاب و صفحه نمایش کشیده و به رفع خش گلس گوشی کمک می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر