سیاتیک | روش های درمان سیاتیک | درمان سیاتیک در خانه

سیاتیک را به راحتی و با این روش ها در خانه درمان کنید!

شما می توانید با روش هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، سیاتیک را به راحتی در خانه درمان کنید.

درمان سیاتیک
ویکی گردی:

افراد زیادی ممکن است درد سیاتیک و دیسک کمر را تجربه کنند. اما افراد کمی هستند که از درمان سیاتیک به روش های خانگی اطلاع دارند. بسیاری از افراد معتقدند که درمان سیاتیک در خانه بسیار موثر است و فقط کافی است که روش های درست درمان را بدانیم. در ادامه روش های خانگی درمان سیاتیک را برای شما قرار داده ایم.

درد سیاتیک چیست ؟

درد سیاتیک یک نوع درد شدید و ناراحت کننده در منطقه پایین‌تنه و پا است که به دلیل فشار بر روی عصب سیاتیک ایجاد می‌شود. عصب سیاتیک از پایین لگن شروع شده و از طریق باسن، پشت ران و پا به سمت پاشنه و انگشتان پا می‌گذرد. در صورتی که فشاری بر روی این عصب وارد شود، ممکن است درد و تورم در سراسر مسیر عصب سیاتیک ایجاد شود که به عنوان درد سیاتیک شناخته می‌شود.

علل درد سیاتیک می‌تواند شامل فشار بر روی عصب سیاتیک به دلیل بیماری‌های فشاری مانند انسداد دیسکی، فشار بر روی عصب به دلیل تورم و التهاب، آسیب به عصب سیاتیک به دلیل صدمه، سنگ کلیه در لگن، تورم پستان و سایر عوامل باشد. درمان درد سیاتیک معمولاً شامل استراحت، داروها، فیزیوتراپی و در موارد شدید تزریق‌های درد ستوئیدی و حتی جراحی ممکن است.

 

درمان خانگی سیاتیک

درد سیاتیک یک مشکل پزشکی جدی است و برای درمان آن، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، برخی از روش‌های درمان خانگی ممکن است به کنترل درد و بهبود وضعیت کمک کنند. در ادامه چند روش درمان خانگی سیاتیک را ذکر می‌کنیم:

1- استراحت کردن

استراحت از فعالیت‌های روزانه و کاهش فشار بر روی عصب سیاتیک می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

2- کمپرس گرم و سرد

استفاده از کیسه گرما یا یخ برای کاهش التهاب و درد ممکن است مفید باشد. برای استفاده از کیسه گرما، می‌توانید یک پارچه را در آب گرم بریزید و آن را روی منطقه دردناک قرار دهید. همچنین، برای استفاده از کیسه یخ، می‌توانید یک پارچه را در یخچال یخبندان خود قرار دهید و آن را روی منطقه دردناک بگذارید.

کمپرس برای درمان سیاتیک

3- درمان سیاتیک با ورزش

ورزش­هایی مانند شنا، یوگا، پیاده روی و تای چی می­توانند برای درمان سیاتیک بسیار موثر باشد. همچنین برای درمان سیاتیک با ورزش خانگی برخی از حرکات کششی را نیز می­توان انجام داد. همچنین لازم است زمانی که دردتان به خوبی درمان نشده است از انجام ورزش­های سنگین مانند برداشتن وزنه، اسکوات، کشش شدید همسترینگ و شکم خودداری کنید.

درمان سیاتیک با ورزش

4- ماساژ

ماساژ منطقه دردناک می‌تواند به کاهش درد کمک کند. با این حال، قبل از انجام ماساژ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

5- مصرف آنتی‌التهاب‌ها

مصرف داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن می‌تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. با این حال، قبل از استفاده از هر نوع دارو، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

6- تغییر حالت مداوم بدن

یکی دیگر از روش­های درمان خانگی سیاتیک کمر و پا اینست که خود را از وضعیت­های یکنواخت خارج کنید. به­طور کلی نباید مدت طولانی در یک وضعیت یکسان باشید. برای این منظور لازم است هر ۲۰ دقیقه یکبار حالت خود را تغییر دهید. به­طور مثال اگر خوابیده­اید باید هر ۲۰ دقیقه یکبار شکل خوابیدن خود را عوض کنید یا اگر نشسته­اید باید کمی تغییر در شکل نشستن خود ایجاد کنید. اینکار به کاهش درد شما و کاهش فشار روی عصب کمک می­کند.

7- درمان سیاتیک با زردچوبه

زردچوبه هم به دلیل خواص ضد التهاب جز داروهای طبیعی اثر بخش در درمان سیاتیک است. زردچوبه حاوی ماده ای به اسم کارکامین است که درد عصب و التهاب را کاهش میدهد.

درمان سیاتیک با زردچوبه

یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر اضافه کنید. میتوانید یک چوب کوچک دارچین هم اضافه کنید و آن را بجوشانید. نوشیدنی سلامت بخش خود را با عسل شیرین کنید و روزی یک یا دو بار از آن استفاده کنید تا بهبود یابید. با پزشک برای استفاده از مکمل های 250 یا 500 گرمی زردچوبه سه بار در روز برای چند هفته مشورت کنید.

8- درمان خانگی سیاتیک با والریان

ریشه ی والریان یا همان علف گربه، خاصیت آرامبخشی دارد و در بهبود درد های مزمن مفید است، مخصوصا برای تسکین درد سیاتیک ناشی از گرفتگی عضله. این گیاه، حاوی روغن هایی است که عضلات شما را شل میکند و فشار روی عصب را کاهش میدهد. همچنین به عنوان خواب آور هم استفاده میشود. با پزشک خود مشورت کنید و برای چند هفته روزی سه بار از مکمل والریان استفاده کنید. همچنین میتوانید برای چند هفته از چای والریان استفاده کنید.

9-درمان سیاتیک با سیاه دانه

استفاده از سیاه دانه برای درمان خانگی سیاتیک روشی موثر با اثرات شگفت‌انگیز در تسکین درد است.

درمان سیاتیک با سیاه دانه

10- درمان خانگی سیاتیک با دانه ی شنبلیله

ضماد دانه ی شنبلیله میتواند درد سیاتیک را کاهش داده و خواص ضد التهاب دارد. همچنین میتواند درد آرتریت روماتوید و نقرص را آرام کند. چند مشت دانه شنبلیله بردارید. پودر آن را با مقدار کافی شیر گرم کنید تا حالت خمیری پیدا کند. ضماد آن را در محل درد قرار دهید. قبل از شست و شو بگذارید چند ساعت روی محل بماند. برای بهبود میتوانید هر روز از این ضماد استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر