شکرک شربت | رفع شکرک شربت

شربت هایی که درست میکنی شکرک می زنه؟ | ترفند جلوگیری از شکرک زدن شربت های خانگی

شکرک زدن یکی از اتفاقاتی است که ممکن است بعد از درست کردن شربت و مربا رخ دهد. ما در ادامه فوت و فن های ساده ای را برای رفع شکرک شربت بیان می کنیم.

شکرک
ویکی گردی:

شکرک زدن شربت و مربا از اتفاقات رایجی است که ممکن از هر خانمی در زمان تهیه شربت و مربا با آن مواجه شود. گاهی باید ترفندهایی را در مراحل تهیه شربت به کار برد تا از شکرک زدن شربت جلوگیری کرد. ما در ادامه فوت و فن های ساده ای را به شما آموزش می دهیم که برای رفع شکرک زدن شربت بسیار مفید هستند. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

دلیل شکرک زدن شربت

عموما علت شکرک زدن شربت زعفران و سایر شربت‌های پرطرفدار، در مراحل تهیه این مواد نهفته است. هرچه مواد مورد استفاده برای تهیه شربت در مدت زمان کوتاه‌تری جوشیده و به غلظت مورد نظر برسند، احتمال شکرک زدن شربت و یا مربا افزایش بیشتری پیدا می‌کند! استفاده از شکر زیاد برای تهیه شربت نیز از دیگر مسائلی است که می‌تواند سبب افزایش احتمال شکرک زدن شربت شود.

شکرک شربت

فوت و فن ساده رفع شکرک شربت

ابتدا باید ببینید که علت شکرک زدن مواد غذایی شما چیست؟ مثلا ممکن است در زمان تهیه شربت حرارت خیلی بالا بوده و همین موضوع موجب شکرک بستن مواد شما می شود. بالا بردن حرارت موجب شده تا مواد شما به سرعت تبخیر شود و در همین زمان است که شربت شما دارای شکرک شده و مرغوبیت خود را از دست می دهد.

استفاده از شکر زیاد نیز موجب شده تا شربت شما شکرک ببندد. گاهی ممکن است، برخی از شربت ها دچار شکرک شوند. به عنوان مثال، شربت زعفران یکی از شربت هایی بوده که به راحتی شکرک می بندد. علت شکرک بستن این نوع شربت نیز همان بالا بودن حرارت یا استفاده زیاد از شکر می باشد.

در صورتی که دچار چنین مشکلی شدید، باید مقداری آب جوش به مواد اضافه کنید تا شکرک ها باز شوند و دوباره آن را بجوشانید. استفاده از مقداری آب لیموی تازه نیز می تواند، مانع این مشکل شود. حتما در مربا و شربت های خود از آب لیموی تازه استفاده کنید.

رفع شکرک شربت

برای رفع شکرک از چه تکنیک هایی استفاده کنیم؟

برای رفع شکرک شربت می توانید از شیوه های مختلفی استفاده نمایید. با توجه به اینکه شکرک بستن مواد یک امر طبیعی بوده شما می توانید با رعایت برخی از نکات مانع این مشکل شوید.

توجه داشته باشید، زمانی که شربت را از روی حرارت برمی دارید، حتما به غلظت کافی رسیده باشد. بعد از غلیظ شدن شربت حتما باید مواد را از روی حرارت بردارید. حالا یک دم کنی روی آن بگذارید تا دیواره های قابلمه کمی عرق کرده و بهتر است، ۵ دقیقه دیگر صبر کنید.

با این کار ساده می توانید، مانع شکرک بستن مواد شوید. اگر می خواهید، مرباهای تابستانی تهیه کنید و برای مدت طولانی نگهداری نمایید، باید این تکنیک ها را مورد توجه داشته باشید. گذاشتن دم کنی یکی از راه های رفع شکرک بستن شربت ها می باشد.

رفع سفیدی شربت بعد از شکرک زدن آن

تغییر رنگ شربت و کدر شدن آن یکی از اتفاقاتی است که ممکن است بعد از شکرک زدن شربت خانگی و به صورت خاص شربت زعفران، با آن مواجه شوید. در چنین مواردی، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما استفاده از سفیده تخم مرغ است. برای این کار کافی است سفیده تخم مرغ را "بدون هم زدن" به مواد در حال جوشیدن شربت اضافه کنید. دقت داشته باشید که اضافه کردن سفیده تخم مرغ هیچ تغییری در مزه شربت شما ایجاد نمی‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر