پودینگ | پودینگ انبه | روش تهیه پودینگ انبه

با انبه یه پودینگ شیک و مجلسی درست کن | طرز تهیه پودینگ انبه + نکات

اینجا بهت یاد میدم که چجوری با انبه برا مهمونیات یه پودینگ فوق العاده خوشمزه و شیک درست کنی. با ویکی گردی همراه باشید

پودینگ انبه
ویکی گردی:

پودینگ انبه یک دسر خوشمزه و محبوب است که در بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا، به ویژه در تایلند، مالزی، اندونزی و فیلیپین معروف است. پودینگ اغلب با نام "مانگو استیکی" نیز شناخته می‌شود. پودینگ انبه با ترکیبات بسیار متنوعی درست می شود. جهت آموزش مرحله به مرحله پودینگ انبه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید

مواد لازم پودینگ انبه برای ۲ نفر

  • انبه    ۱ عدد
  •  دانه چیا    ۳ قاشق غذاخوری
  • عسل    ۱ قاشق غذاخوری
  • شیر نارگیل    ½ لیوان
  • طرز تهیه پودینگ انبه

اگه طالبی شیرین نیست؛ باهاش دسر درست کن+ روش

مرحله اول

برای تهیه پودینگ انبه مجلسی در ابتدای کار دانه چیا را مانند تخم شربتی تمیز می کنیم و می شوییم، سپس به همراه شیر نارگیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه عسل را به کاسه اضافه کرده و مواد را ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که در صورتی که شیر نارگیل در دسترس نداشته باشیم می توانیم از انواع دیگر شیرهای گیاهی یا حیوانی نیز استفاده کنیم. در ادامه کاسه حاوی مواد را درون یخچال قرار می دهیم تا دانه چیا جا بیفتد.

مرحله سوم

پس از گذشت یک شب یا ۱۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج می کنیم، حالا باید دانه های چیا حالتی ژلاتینی به خود گرفته باشند. در صورتی که ترکیب شیر نارگیل و دانه چیا بیش از حد سفت شده بود، می توانیم کمی شیر نارگیل اضافه کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله پوست انبه را می گیریم و هسته آن را جدا می کنیم، سپس گوشت انبه را درون میکسر می ریزیم و پوره می کنیم. در صورتی که میکسر در دسترس نداشته باشیم، می توانیم انبه را با رنده ریز رنده کنیم.

معرفی غذا و دسرهای خوشمزه با گوجه سبز

مرحله پنجم

حالا پوره انبه را به صورت مساوی درون لیوان های سرو می ریزیم، سپس روی آن را با مقداری از ترکیب شیر نارگیل و دانه چیا پر می کنیم. در صورت تمایل مقداری انبه را هم به صورت حبه ای یکسان و یک اندازه خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا انبه های خرد شده را روی دسرها قرار می دهیم و به سلیقه خود تزیین می کنیم. البته برای تزیین این دسر خوشمزه می توانیم از انواع میوه های فصل نیز استفاده کنیم. در نهایت دسرها را تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر