کولر ماشین | خطرات روشن کردن کولر ماشین

در این مواقع هرگز کولر ماشین رو روشن نکن! | چه زمانی روشن کردن کولر ماشین خطرناکه؟

روشن کردن کولر ماشین در برخی شرایط ممکن است خطرناک باشد. در این مطلب به برخی از این شرایط اشاره می‌کنیم.

کولر ماشین
ویکی گردی:

روشن کردن کولر ماشین یکی از اولین کار هایی که وقتی سوار ماشین می شیم انجاک میدیم.  اما روشن کردن کولر ماشین در برخی از شرایط ممکنه خطرناک باشه. در ادامه این مطلب از دانستنی های خودرو در سایت ویکی گردی به به برخی از خطرات روشن کردن کولر ماشین اشاره می‌کنیم:

 بر اساس تحقیقات انجام‌شده اجزای داخلی کابین از جمله روکش صندلی‌ها، روکش درها و داشبورد و سایر قطعات، در اثر تابش نور آفتاب مخصوصا در فصل تابستان، گاز سمی و سرطان‌زای بنزین را تولید و ساطع می‌کنند که بوی آشنایی هم دارد، به همین دلیل به رانندگان خودروهای مختلف توصیه و تاکید می‌شود بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو کولر آن را روشن نکنند.

روشن نگه داشتن کولر بیشتر از این زمان ممنوع!

گاز بنزین علاوه بر سرطان‌زا بودن، به استخوان‌ها هم آسیب می‌رساند و سبب مسمومیت استخوانی می‌شود و این مسمومیت منجر به ابتلا به آنومیلا که نوعی سرطان خون مربوط به گلبول‌های قرمز خون است و سطح گلبول‌های سفید بدن را کاهش می‌دهد، می‌شود. همچنین این گاز سمی سبب ابتلا به لوکمیا نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلبول‌های سفید خون و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم‌ها نیز می‌شود.

با وجود اینها در برخی از تحقیقات به‌عمل‌آمده نیز این نتیجه حاصل شده که این گاز خطری ایجاد نمی‌کند و بهتر است هنگام سوار شدن در خودرو و پس از آنکه مدتی خودرو زیر آفتاب بوده، شیشه‌ها پایین کشیده و اجازه داده شود تا هوای نامطبوع داخل کابین خارج شود.

روشن کردن کولر ماشین در ایـن وضعیت ها درست نیست

وقتی خودرو در معرض آفتاب قرار دارد:

اگر خودرو در معرض آفتاب قرار دارد و دمای هوا بالاست، روشن کردن کولر خودرو می‌تواند باعث افزایش دمای درون خودرو شود و به دلیل ایجاد فشار در سیستم خنک کننده، باعث افزایش خطر آتش سوزی شود.

در شرایط ترافیک سنگین:

در شرایط ترافیک سنگین، استفاده از کولر خودرو باعث افزایش مصرف سوخت و آلاینده‌های هوا می‌شود. همچنین، این موضوع می‌تواند باعث افزایش دمای درون خودرو شود و در شرایط بحرانی، مانند گیر کردن در ترافیک، ممکن است باعث ایجاد خطر برای سلامتی شود.

راهکاری ساده برای خنک کردن خانه بدون کولر در تابستان + روش

 در شرایط خنک:

در شرایطی که دمای هوا خنک است و نیازی به استفاده از کولر خودرو نیست، استفاده از آن می‌تواند باعث افزایش مصرف سوخت و کاهش بازدهی خودرو شود.

به طور کلی، روشن کردن کولر خودرو در شرایطی که نیاز به خنک کردن داخل خودرو وجود ندارد، بی‌فایده است و ممکن است باعث افزایش مصرف سوخت و آلاینده‌های هوا شود. در شرایطی که نیاز به استفاده از کولر خودرو وجود دارد، بهتر است از آن با میزان مناسب و در شرایطی که خطر آتش سوزی وجود ندارد، استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • وحدت

    میخواهی اظهار وجود کنی که هستی
    تو گرما روشن نکنی پس کی روشن کنی