آب ولرم و آبلیمو | فواید مصرف روزانه آب ولرم و آبلیمو

اول صبح آب ولرم و لیمو ترش بخور + فواید

اگر میخواهید همیشه سلامت باشید هر روز صبح آب ولرم و آبلیمو بخورید. در این مطلب ویکی گردی به شما خواهیم گفت که چرا این معجون صبحگاهی به سلامت کلی بدن شما کمک می کند.

آب ولرم و لیموترش
ویکی گردی:

اگر صبح به صورت ناشتا آب ولرم و لیمو ترش را مخلوط کرده و میل کنید، متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد.خواص آب ولرم و لیموترش تازه بسیار زیاد است مخصوصاً اگر نوشیدن آن در صبح باشد. نوشیدن آب خوب است اما بهتر است به جای نوشیدن آب خالی، چند قطره لیمو ترش را در آن ریخته و سپس آن را بنوشید. اگر می‌خواهید فواید نوشیدن آب ولرم و لیمو ترش را بشناسید، ما در این مطلب از سایت ویکی گردی تمام خواص این معجون سلامتی را لیست کرده‌ایم.

به مدت ۱۰ روز، روزانه ۱ لیوان معجون آب‌ولرم و آبلیمو را ناشتا بنوشید تا از خواص بی‌نظیرش بهره‌مند شوید.

  • بهبود گوارش
  • تسکین یبوست
  • تسکین گلودرد
  • سم زدایی بدن
  • کاهش وزن
  • درمان گرفتگی بینی
  • بهبود گردش خون
  • کند شدن روند پیری
  • بهبود خواب
  • جلوگیری از آنفلوانزا
  • کمک به کاهش وزن
  • از بین برنده لکه‌های پوستی
  • درمان گلودرد
  • کبد را پاکسازی و دهان را خوشبو میکند

۲۵ خاصیت لیمو ترش برای پوست، مو و تناسب اندام

برخی از دیگر فواید آب ولرم و لیموترش تازه را در اینجا توضیح می دهیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

لیموترش سرشار از ویتامین C است و برای مقابله با بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی بسیار مفید است. این میوه‌ ترش و اسیدی یکی از منابع پتاسیم است به همین دلیل باعث عملکرد بهتر اعصاب و مغز می‌شود. لیموترش همچنین برای کنترل فشارخون نیز مفید است. وقتی به صورت ناشتا از این نوشیدنی استفاده می‌کنید خواص آنتی‌اکسیدانی ترکیبات آن سیستم ایمنی بدن شما را قوی و بیماری‌ها را از شما دور می‌کند.

کنترل pH بدن

نوشیدن مخلوط آب و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی بدن می‌شود. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما لیموترش یکی از آلکانی‌ترین میوه‌های موجود است. در واقع با وجود اینکه ترش و اسیدی است اما بدن را اسیدی نمی‌کند. ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان‌ درد و همچنین مقابله با آسیب لثه‌ها محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان‌های شما آسیب بزند.

کمک به هضم غذا

نوشیدن مخلوط آب گرم و لیموترش باعث دفع مواد زائد می‌شود و همچنین ترشح صفرای بیشتر می‌شود. همین خواص نیز باعث می‌شود که مشکلاتی مانند یبوست و سوزش معده تسکین پیدا کند. البته حواستان باشد اگر دچار زخم معده یا سوزش شدید معده هستید در مصرف این نوشیدنی احتیاط کنید. بهتر است میزان لیموترش آن را کمتر کنید. اگر در مصرف آن شک دارید قبل از هر کاری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

خواص بی نظیر خوردن هسته لیمو ترش!

دفع سموم بدن

این نوشیدنی باعث تمیزی و پاک‌سازی بدن می‌شود. ترکیب آب گرم با لیموترش باعث دفع راحت توکسین‌ها یا همان سموم بدن می‌شود. در واقع خاصیت ادرارآور بودن آن است که در نتیجه باعث تمیزی مجاری ادراری نیز می‌شود.

تسکین مشکلات تنفسی

با نوشیدن ترکیب آب گرم و لیموترش می‌توانید از مشکلات تنفسی خلاص شوید و عفونت و بیماری را از سینه‌ خود دور کنید. در واقع با مصرف این نوشیدنی فوق‌العاده با خاصیت، به مرور از سرفه کردن خلاص خواهید شد. این نوشیدنی همچنین برای مقابله با آسم و آلرژی‌های رایج نیز مفید است.

کمک به کاهش وزن

لیموترش به دلیل دارا بودن فیبر پکتین با گرسنگی و اضطراب مقابله می‌کند. باید بدانید که دنبال کردن رژیم غذایی که حالت آلکانی یا بازی بدن را بیشتر کند، کمک خواهد کرد تا راحت‌تر و سریع‌تر وزنتان کم شود. پس اگر رژیم گرفته‌اید صبح‌ها یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید.

پاکسازی پوست

ویتامین C موجود در لیموترش پوست را صاف و خوش آب و رنگ می‌کند. این ویتامین باعث محو شدن چین و چروک ریز شده و سموم را از خون خارج می‌سازد. در نتیجه پوستتان تمیز و شفاف می‌شود. شا می‌توانید به طور مستقیم محلولی که آماده کرده‌اید را به پوستتان بزنید. مشاهده می کنید به مرور زمان پوستتان صاف و شفاف خواهد شد. البته توصیه می شود در انجام این کار دچار افراط نشوید.

احساس شادابی

زمانی که ذهن و روح و روان افراد درگیر استرس و مشکلات روزمره می‌شود، بدن ویتامین C بیشتری از دست می‌دهد. می‌توان روی ویتامین C لیموترش حساب کرد. با این ویتامین می‌توان با آسیب‌هایی که استرس و تنش‌های روحی به بدن تحمیل می‌کنند مقابله کرده و شرایط روحی مساعدتری داشت.

کمک به کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین

احتمالاً می‌دانید که نوشیدن قهوه به مرور تبدیل به عادت می‌شود. در واقع نوعی وابستگی در افراد ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید میزان مصرف کافئین بدن خود را کاهش دهید به این نوشیدنی اعتماد کنید. شروع صبح با این نوشیدنی بسیار خوب است و به مرور می‌تواند میزان مصرف کافئین را کاهش دهد.

بررسی خواص آب ولرم و آبلیمو به صورت جداگانه:

خوردن هر روز صبح آبلیمو و آب گرم به عنوان یک عادت صحیح شناخته می شود

مصرف آب گرم صبح، به دلیل داشتن خواص آرامبخش و تقویتی برای بدن، از قدیم الایام در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان یک روتین صبحانه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بر اساس مطالعات پزشکی، آب گرم می‌تواند به تنظیم گوارش، جلوگیری از بیماری‌های قلبی، کاهش التهاب و جلوگیری از سرطان کمک کند. همچنین، مصرف آب گرم صبحانه می‌تواند باعث حفظ رطوبت پوست و موی شما شود و به سلامت دستگاه ادراری و کلیه نیز کمک کند.

آبلیمو همچنین حاوی ویتامین C است که در بهبود سیستم ایمنی و جلوگیری از عفونت‌ها و بیماری‌های خطرناک مانند بیماری‌های قلبی، سرطان و پیری زودرس موثر است. با این حال، باید به یاد داشت که مصرف بیش از حد آبلیمو ممکن است منجر به آسیب به دندان‌ها و لثه‌ها شود.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر، پس از هر بار مصرف آن دندان‌های خود را بشویید. همچنین، توصیه می‌شود که از آبلیمو تازه‌ موجود در بازار استفاده کنید و از آبلیموهایی که در بطری‌های پلاستیکی ذخیره شده‌اند، خودداری کنید.

در کنار مصرف آبلیمو و آب گرم صبحانه، باید به سایر جنبه‌های سلامتی خود نیز توجه کنید. به عنوان مثال، رژیم غذایی سالم، خواب کافی، فعالیت بدنی منظم و کاهش استرس و اضطراب نیز در حفاظت از سلامت جسمانی و روانی شما موثر است.

به طور کلی، برای ایجاد عادت‌های صحیح در سلامتی خود، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. همچنین توصیه می‌شود که در کنار مصرف آبلیمو و آب گرم، نیز رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

توصیه:( به خاطر داشته باشید آب و لیمو و یا هر نوشیدنی اسیدی دیگری را که می خواهید بخورید، بهتر است از نی استفاده کنید.)

منبع: همشهری آنلاین

منبع: همشهری آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • نسیم سحری

    فلفل سیاه ریختم فایده ای نداشت. الکی بود