خرد کردن مرغ | آموزش خرد کردن مرغ | روش های خرد کردن مرغ

روش های کاربردی برای خرد کردن مرغ در 3 دقیقه + ویدیو

اگه همیشه خرد کردن مرغ برات سخت بوده و نمیدونستی چجوری مرغ خرد کنی، دیگه وقتش رسیده که این مشکل رو برای همیشه حل کنی. در اینجا دو ویدیو برای آموزش بهتر گذاشتیم که حتما ببینید.

ویکی گردی:

ممکنه شما هم، در شرایطی قرار گرفته‌ باشید که باید خودتان برای خرد کردن مرغ دست به کار شوید و تجربه‌ای در این زمینه ندارید، در چنین مواقعی با مشکل مواجه‌ می‌شوید. خرد کردن مرغ یکی از مهارت های خانه داری است که هر خانم خانه داری بهتر است بلد باشد. اینجا بهت میگم چجوری در کم ترین زمان ممکن خرد کردن مرغ را در خانه انجام دهید.

یه روش دیگه برای خردکردن مرغ

توضیح روش خردکردن مرغ در ویدیوی دوم:

مراحل خردکردن مرغ:

1- برای خرد کردن مرغ، قبل از هر کاری، تمام قسمت‌های داخلی و خارجی مرغ را با آب سرد بشویید. برای این که راحت‌تر بتوانید مرغ را خرد کنید، بهتر است مرغ را همان لحظه از یخچال خارج کنید. در این حالت مرغ موردنظر حالت سفت‌تری دارد و خرد کردن آن راحت‌تر انجام می‌شود.

2- در قدم بعدی، مرغ را از قسمت‌های پشت روی تخته قرار دهید به گونه‌ای که سینه به سمت بالا قرار بگیرد. سپس تکه چربی کوچکی که در قسمت انتهای مرغ قرار دارد و اصطلاحاً به عنوان دم شناخته می‌شود، ببرید و دور بریزید.

3- در ادامه گردن مرغ را ببرید و با دست داخل مرغ را به طور کامل تخلیه کنید. در صورت تمایل می‌توانید از بال‌ها و گردن مرغ جهت تهیه سوپ استفاده کنید.

4- در این روش که یکی از بهترین روش‌های خرد کردن مرغ به شمار می‌آید، بهتر است ابتدا مرغ را از وسط سینه‌ها به دو قسمت مشابه تقسیم کرد. در این مرحله ما دو تکه مرغ بزرگ در اختیار داریم که هر قسمت از یک ران و سینه متصل به هم تشکیل شده است. در این حالت به راحتی می‌توانید با چشمان خود محل اتصال بین ران و سینه را از هم تشخیص دهید بنابراین قدم بعدی جدا کردن ران از سینه است.

5- بعد از جدا شدن ران از سینه، در حال حاضر یک مرغ کامل به صورت ۴ تکه بزرگ همراه با دو بال برش خورده است. در مرحله بعد، هر ران مرغ را که از ساق و ران تشکیل شده است، از قسمت مفصل از هم جدا می‌کنیم. سینه مرغ را نیز به دو قسمت برش می‌دهیم

6- در انتها یک مرغ کامل ما به ۸ قسمت همراه با دو بال برای استفاده در غذاهای مختلف آماده شده است. در صورت تمایل می‌توانید پوست هر قسمت مرغ را به راحتی جدا کنید.

اگر روش بهتری برای پوست کندن و تکه کردن مرغ بلدید برای ما بنویسید.

روشی ۸ تکه کردن مرغ

  1. قبل از شروع ۸ تکه کردن مرغ ، آن را خوب با آب سرد بشویید یا اینکه آن را مدتی در یخچال قرار دهید تا گوشت آن راحت تر بریده شود.
  2. قبل از شروع به خرد کردن مرغ، داخل و خارج آن را با آب سرد بشویید.
  3. مرغ را روی تخته برش قرار دهید طوری که پشت مرغ روی تخته قرار بگیرد و سینه آن به سمت بالا باشد.
  4. دراین مرحله از خرد کردن مرغ ابتدا پوستی که ران و سینه مرغ را به هم متصل کرده است، در هر دو طرف مرغ ببرید. ران مرغ را در دست بگیرید و از جایی که برش دادید مفصل ران را به سمت بالا فشار دهید در این حالت شما جایی که باید ادامه برش را انجام دهید مشاهده خواهید کرد.
  5. توجه داشته باشید که موقع خرد کردن مرغ شما نباید استخوان ران مرغ را ببرید، پس عمل برش را در طول قسمت پشتی مرغ ادامه دهید. و برای اینکه مطمئن شوید گوشت کوچک با ارزشی که در سمت پشت لگن خاصره قرار دارد را نیز برش داده اید، پای مرغ را بالا نگه دارید.
  6. با بالا نگه داشتن ران مرغ ، می‌توانید از وزن مرغ تشخیص دهید که کجا را باید برش دهید.
  7. حالا هم گوشت ران را داریم و هم گوشت لگن لذا باید آن را به دو قسمت تقسیم کنیم اما پیش از انجام این عمل، باید ران دیگر مرغ را هم، به روش بالا جدا کنیم. تا اینجا یک مرحله از خرد کردن مرغ کامل را به پایان رسانده اید.
  8. مرغ را به گونه ای قرار دهید که سینه آن رو به شما قرار گیرد. حالا وقت جدا کردن بال‌ها است برای این‌کار انگشت شصت خود را همانند تصویر زیر، روی کتف مرغ آنجاییکه به سینه چسبیده قرار دهید تا بتوانید محل دقیق مفصل را پیدا کنید.
  9. بعد از یافتن محل مفصل با چاقو یک برش اریب ایجاد کنید.
  10. بعد از برش، بال باید به راحتی جدا شود البته این راحت جدا شدن به این موضوع بستگی دارد که شما تاندون ها را بریده باشید نه استخوان را !
  11. همین فرآیند را برای بال دیگر تکرار کنید تا گامی دیگر از خرد کردن مرغ را کامل کرده باشید.
  12. برای جدا کردن ستون فقرات مرغ بهتر است از قیچی آشپزخانه استفاده کنید.
  13. .در راستای خط چربی با قیچی آشپزخانه برش را انجام دهید. برش را به سمت بالا و به سمت گردن انجام دهید. همین کار را برای خط چربی در سمت دیگر مرغ تکرار کنید.
  14. حالا قسمت پشت را جدا کنید، می‌توانید این قسمت را برای درست کردن آب مرغ استفاده کنید چرا که طعم آن واقعا عالی است.
  15. هر مرغ کامل دو عدد سینه دارد که باید آن ها را از وسط، از یکدیگر جدا کنیم کنیم اما نه با برش از بالا به پایین ! چون همانطور که در عکس زیر مشاهده می‌کنید یک استخوان محکم در وسط دو تا سینه قرار دارد که ابتدا باید آن را خارج کنیم. شاید این مرحله از سایر مراحل خرد کردن مرغ کمی دشوارتر باشد.
  16. در این مرحله از خرد کردن مرغ برای اینکه به استخوان کوچک وسط سینه ها برسید، ابتدا مطابق تصویر بالا با چاقو یک برش بالای غضروف سینه ایجاد کنید تا استخوانی که باید بیرون کشیده شود، مشخص گردد. انگشت شصت را از پایین به زیر استخوان فشار دهید، سپس آن را گرفته و با حرکت به سمت پایین آن را بیرون بکشید.
  17. سپس سینه مرغ را برگردانید. پوست آن را کشیده و صاف نمایید و با برش عمیق از بالا به پایین آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.
  18. در این مرحله از خرد کردن مرغ کامل بایستی پاهای مرغ را که در مرحله اول جدا کرده بودیم، به دو قسمت ران مرغ و لگن مرغ تقسیم کنید.
  19. از فرایند خرد کردن مرغ به روش ۸ تکه کردن مرغ، بال هایی را که در مرحله دوم جدا کرده بودیم را به دو بخش شامل : بخش صاف بال و بخش انتهایی بال تقسیم کنیم.

به همین راحتی شما توانستید یک مرغ کامل را به ۸ تکه تقسیم کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مش قربونعلی

    این مرغ تقلبی شما نه کتف داشت ونه گردن؟!!!!!

  • ب غ

    خیلی خوب بود امام‌امامرغ شما گردن نداشت

  • یاس

    خیلی وقته نخریدیم چون گرون شده بودیادم رفته چجوری خردکنم البته الانم خوفرقی نکرده فقط پولمون به اندازه خریدپای مرغ هست ،پاهم خونیازبه خردکردن نداره☹️

    • علی

      من یادمه قبلا فقط وفقط به ازگوشت مرغ استفاده میشداون هم بدون هرمون الان هیچ چیزمرغ دورنمیریزمد.حتی خون مرغ

    • فائزه حسینی

      شماببینیدیه مرغ ۲کیلومیخری ۱۸۰تومن وقتی تمیزش کردی میشه۱کیلونیم بعدکه پخته شدمیشه ۱کیلو چون همش هرمونه تازه سودکه نداره هیچ ضرر هم داره ....درکل یعنی یه مرغ کیلوی ۱۸۰تومان صافی وپاک کرده پات آب میخوره. پس نتیجه میگیریم نون وماست میخوریم به قیمت نون وکباب متوجه هم نمیشیم

  • فرزادنوری

    آشغاله مرغ چیه آخه

  • بازنشسته بیچاره

    ممنون از توضیحات . ولی در آخر این مطلب را هم بگویید که اگر توان خرید داشتید و گرانی کمر شما را نشکسته است این روش را امتحان کنید .
    مردم نان و پنیر را هم به سختی پیدا می کنند برای خوردن شما راجب مرغ آموزش می دهید

  • مجيد متین نژاد

    مرغ ای که به 40روز بشه مرغ همه حرمون است مزه ندارد یک اصلا خون تو بدن مرغ نیست فقط باعث مریضی است تازه گوشت گوسفند رو شما نگاه کنید تمام کوشت های توی بازار همه شون میشن

  • بدبخت

    چند ساله که با گوشت قرمز خداحافظی کردیم مرغ هم که نداریم بخریم عمر ماهم دیگه قد به دیدن ارزانی نمیده پس فایده ای نداره که یاد بگیریم

  • بدبخت

    لطفا اموزش بدید چطور میشه باهیچ خودمنو سیر کنیم خیلی کار ساز تره

  • هادی

    خدایی عجب چاقویی من از این چاقو میخوام

  • مینا

    برای من‌ اماده‌ میارن‌ درخونمون‌ خودمرغ نه‌ پای‌ مرغ

  • ناشناس

    اگر هنر داری برای خرید مرغ با چندر غاز حقوق راهی پیشنهاد کن والا خرد کردن مرغ یک دقیقه نشد ده دقیقه خرد می کنیم وفضول نحوه خرد کردن نمی خواهیم





    که داریم