ساعت | تغییر ساعت | دلیل تغییر نکردن ساعت

چرا قانون تغییر ساعت لغو شده اما ساعت موبایل‌ ها جلو رفت؟

ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ امشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سال‌های گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد.

تغییر ساغت
ویکی گردی:

قانون تغییر ساعت رسمی ایران، قانونی بود که به موجب آن ساعت رسمی ایران هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین ماه یک ساعت به جلو کشیده شده و در ساعت ۲۴ روز ۳۰ شهریور ماه به حالت قبلی برگردانده می‌شد. این کار به منظور استفادهٔ بیشتر از روشنایی روز انجام میشد و از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۲ دیگر در ایران اجرا نشد. تغییر ساعت رسمی مصوبه سال ۱۳۷۰ هیئت دولت ایران در زمان ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی بود که در شهریور ۱۳۸۶ توسط مجلس ایران تبدیل به قانون لازم الاجرا شد. که در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد با پیشنهاد ریاست جمهوری به مدت دو سال این قانون تغییر ساعت لغو شد.

بعد از دو سال علی لاریجانی این قانون را لغو کرد. تعدادی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران طرحی را تدوین کردند که به موجب آن قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی را لغو و تغییر ساعت رسمی کشور اتفاق نیفتد. طرح مذکور پس از بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تصویب شد.

ماشینت رو برای سفر اینجوری آماده کن | دانستنی های خودرو

ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ امشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سال‌های گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد. گفته می‌شود علت این مسئله تنظیم بودن سرور‌های جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است که در حال حاضر تنظیمات این سرور‌ها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

امسال بر خلاف سال‌های قبل با تصویب مجلس شورای اسلامی، ساعت رسمی ایران تغییر نکرد و همین عدم تغییر ساعت، اختلالاتی را در دستگاه‌های هوشمند مردم به وجود آورد.

در حالیکه با تصویب مجلس شورای اسلامی، قانون تغییر ساعت رسمی کشور از امسال لغو شد، اما ساعت برخی سیستم‌های کامپیوتری و گوشی‌های تلفن همراه راس ساعت ۱۲ امشب (یکم فروردین) همزمان با تغییر ساعت در سال‌های گذشته، به صورت خودکار یکساعت به جلو کشیده شد.

گفته می‌شود علت این مسئله تنظیم بودن سرور‌های جهانی با تغییر ساعت در ابتدای سال در ایران است که در حال حاضر تنظیمات این سرور‌ها در حال تغییر است و تا دقایقی دیگر ساعت گجت‌ها و گوشی‌های موبایل به حالت عادی برخواهد گشت.

جان‌باختن 325 مسافر نوروزی در تصادفات | حوادث عید نوروز

با این حال، اگر برای فردا قرار کاری دارید یا عازم سفر هستید، پیش از خروج از منزل از درست بودن ساعت گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

این تغییر ساعت سبب شد حتی ساعت شبکه خبر هم یک ساعت جا به جا شود! اختلالاتی در دستگاه‌های خودپرداز و انتقال وجه و سایت‌های خبری نیز رخ داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    گل بود به سبزه نیز آراستنش،،،ما تو تابستان مشکل برق داریم کارگاه تعطیل میشه و کارگرها۱روز در هفته بیکار،امسال با این تصمیم گل و بلبل حتما عده ای شون از کار بیکار خواهند شد