هسته زردآلو را مصرف کنیم یا خیر؟

هسته زردآلو را نخورید!|مغز هسته زرد آلو سبب مرگ!!

در رابطه با هسته زردآلو باورهای متفاوتی وجود دارد، برخی معتقدند که هسته زردآلو ضد سرطانی است و خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد، اما بعضی این ادعا را رد می‌کنند.

هسته زردالو
ویکی گردی:

مغز هسته زردآلو به دلیل داشتن محبوبیت بین مردم بسیار پر مصرف است اما تحقیقت نشان میدهد که هسته زردآلو، به دلیل داشتن آمیگدالین در بدن به تولید ماده‌ای تحت عنوان سیانید می‌انجامد که مانند سیانور عمل کرده و ممکن است در افراد اختلال تنفسی، فلج و حتی مرگ را منجر شود و عوارض جانبی دارد.در حال حاضر هیچ تحقیق علمی خواص ضد سرطانی هسته زردآلو را ثابت نکرده است. 

فواید و مضرات هسته زردآلو

زیاده روی در مصرف هسته زردآلو می‌تواند باعث مسمومیت شود که علائم آن بیشتر شامل حالت تهوع، سردرد، بی حالی، بی خوابی، کاهش فشار خون و درد ماهیچه‌ها و مفاصل می‌شود همچنین تاکنون شماری مرگ در کودکان به دلیل زیاده روی در مصرف هسته زردآلو گزارش شده است. 

متخصصان بر این باورند مصرف هسته زرد آلو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، اما یافته‌ها در این زمینه خیلی قوی نیست. در حقیقت به دلیل وجود آمیگدالین و لاتریل در هسته زردآلو، این هسته ذاتاً سمی است.

 با این حال، متخصصان می‌گویند احتمالاً مصرف دوز مشخصی از هسته زردآلو و عدم زیاده روی در مصرف آن می‌تواند در درمان سرطان موثر باشد.

اما برای جلوگیری از مسمومیت غذایی با هسته زردآلو بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید. میزان مناسب مصرف این هسته ارتباط مستقیمی با عوامل مختلفی همچون سن، وزن و سلامت عمومی فرد دارد. با این همه، مرکز امنیت غذایی اروپا می‌گوید بهتر است بزرگسالان بیشتر از ۳ عدد هسته مصرف نکنند همچنین به طور کلی بهتر است کودکان هسته زردآلو مصرف نکنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر