مضرات بامیه | آیا خوردن بامیه ضرر دارد

بامیه رو اگر برای خواصش می خوری؛ دیگه نخور!

مصرف بامیه با همه خاصیت هایی که دارد به کسانی که مشکلات کلیوی دارند و یا نگران سطح قند خون هستند؛ توصیه نمی شود. در ادامه درباره مضرات بامیه بیشتر صبحت کردیم.

بامیه
ویکی گردی:

بامیه از صیفی جات با طبع سرد است که برای درمان مشکلات سیستم گوارشی، درد مجاری ادرار، مشکلات پوستی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید می باشد. مصرف بامیه به برخی افراد مانند دیابتی ها و یا کسانی که مشکل کلیه دارند توصیه نمی شود. همچنین این گیاه به دلیل اینکه خاصیت تعریق زیادی دارد بهتر است در مصرف آن دقت شود. دیر مضرات و عوارض مصرف بامیه را در ادامه می خوانید.

مضرات مصرف بامیه سبز چیست؟

مصرف بامیه به طور کلی برای سلامتی انسان مفید است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض کوچکی داشته باشد. افرادی که به طور خاص حساسیت به بامیه دارند، ممکن است به طور عمومی به علائم حساسیت نظیر ایجاد تحریک پوستی، خارش، تورم دهان و لب، و یا در برخی موارد شایع‌تر، علائم گوارشی مانند تهوع و دل درد دچار شوند.

همچنین، برخی افراد ممکن است به دلیل محتوای فیبر بالای بامیه مشکلات گوارشی نظیر دل درد، اسهال یا یبوست را تجربه کنند. افرادی که دارای مشکلات کلیوی هستند، بهتر است مصرف بامیه را محدود کنند، زیرا ممکن است باعث افزایش سطح پتاسیم خون شوند.

همچنین، بامیه هنگام پخت حجم خود را افزایش می‌دهد و مصرف زیاد آن می‌تواند باعث ایجاد احساس سنگینی و کاهش جذابیت غذایی شود. دیگر عوارض احتمالی مصرف بامیه شامل موارد زیر می شود:

مضرات بامیه
بامیه
  •     از آن جا که بامیه سبز می تواند سطح گلوکز را در افراد دیابتی کاهش دهد، مصرف آن به همراه داروی متفورمین توصیه نمی شود.

  •     این ماده غذایی حاوی ویتامین K است که انعقاد خون را افزایش می دهد. این گیاه به افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می کنند توصیه نمی شود.

  •     این گیاه منبعی غنی از پتاسیم است که یکی از نکات مثبت آن به شمار می رود. پتاسیم بالا برای افرادی که به بیماری کلیوی مبتلا هستند می تواند مشکلاتی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است این بیماران قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
  •     یکی از مشکلات مصرف بامیه سبز برای بعضی افراد این است که باعث زیاد شدن تعریق در بدن می شود. به همین دلیل، افراد دارای حساسیت بهتر است در مصرف آن تعادل را رعایت کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر