قهوه کافئین بالا | قهوه مخصوص درس خوندن

چه قهوه ای برای بیدار موندن خوبه؟ | بهترین قهوه برای درس خواندن

قهوه بهترین نوشیدنی برای بیدار ماندن است و قهوه کافئین بالا؛ بیشترین استفاده را برای بیدار ماندن، درس خواندن و... دارد. اما قهوه کافئین بالا چیست؟

عوارض قهوه
ویکی گردی:

همانطور که می دانید قهوه کافئین بالا یا فول کافئین برای بیدار ماندن بهترین گزینه است و قهوه روبوستا چون حاوی بیشترین مقدار کافئین است؛ مصرف آن قهوه برای بیدار ماندن خوب است.

البته قهوه نژاد روبوستا طعم تلخ تری دارد و در یک ترکیب قهوه هر چه میزان روبوستا در آن بیشتر باشد کافئین آن نیز بیشتر و طعمش تلخ تر خواهد بود.

پس هنگام خرید قهوه یا سفارش آن میتوانید از فروشنده ترکیب هایی با درصد روبوستا بالا بخواهید تا بتوانید به خوبی بیدار بمانید.

قهوه را با رعایت این نکات مصرف کنید سالم تره

چه قهوه ای بخوریم خوابمون نبره؟

فرقی ندارد قهوه را به صورت اسپرسو مینوشید یا مثلا قهوه ترک؛ در واقع در ترکیب دانه های قهوه؛ هر چه درصد نژاد روبوستا بیشتر باشد بیشتر میتواند کمک کند خوابمان بپرد.

پس برای اینکه "خوابمون نبره" قهوه ای بخورید که درصد قهوه روبوستا بالاتری دارد؛ مثل 80 درصد روبوستا.

البته این که قهوه تان را با چه روشی دم کنید نیز بر میزان کافئین آن تاثیر دارد. مثلا در قهوه های دمی آب داغ زمان طولانی تری را نسبت به اسپرسو در مجاورت آب میگذراند و همین امر کمک میکند که کافئین بیشتری در عصاره قهوه آزاد شود.

پس برای بیدار ماندن؛ اگر قهوه اسپرسو مینوشید از ترکیبات فول کافئین استفاده کنید و در قهوه های دمی زمان مجاورت آب را با پودر قهوه بیشتر کنید تا خواب آلودگی تان را بیشتر رفع کند.

بهترین قهوه برای درس خواندن:

با این که بهترین قهوه برای درس خواندن قهوه های میکس با کافئین بالا هستند؛ اما باید توجه کنید که یکی از عوارض کافئین زیاد این است که باعث استرس و اظطراب میشود و با بالا بردن ضربان قلب باعث میشود نتوانید به خوبی تمرکز کنید.

(ویدیو) 3 اشتباه مرگبار هنگام خوردن قهوه

یکی از بهترین قهوه ها برای درس خواندن؛ قهوه فرانسه با ترکیب 70 یا 80 درصد روبوستا است. این قهوه کافئین متوسط به بالا دارد و نوشیدن آن با شیر نیز میتواند قند خون تان را کمی بالا ببرد و میتوانید بهتر تمرکز کنید.

اما در نهایت سعی کنید برای پیدا کردن بهترین قهوه برای درس خواند تان چند نوع ترکیب و روش دم آوری را امتحان کنید تا اثر آن روی فعالیت ذهنی و تمرکز خود را بسنجید.

اگر میبینید نوشیدن قهوه باعث کاهش تمرکزتان میشود از قهوه های کم کافئین تر مثل قهوه عربیکا استفاده کنید.

 

منبع: دلگرم
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر