گیاهان آپارتمانی | شاداب شدن گیاهان آپارتمانی | نگهداری از گیاهان آپارتمانی

4 خواص عجیب وایتکس برای گیاهان آپارتمانی

اگر گیاهان آپارتمانی شما دیگر شادابی قبل را ندارند، برای این حل این مشکل با ما همراه باشید تا یک روش فوق العاده را به شما آموزش دهیم.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

استفاده از وایتکس برای گیاهان آپارتمانی در موارد خاص می‌تواند مفید باشد. برخلاف تصور بسیاری از افراد که بر این باورند از وایتکس برای خشکاندن درخت استفاده می‌شود؛ اما در شرایطی نیز می‌توان از این مواد شیمیایی برای بهبود بخشیدن به گیاهان آپارتمانی استفاده می‌شود؛ در نتیجه اگر می‌خواهید بدانید که آیا وایتکس برای گیاهان آپارتمانی خوب است؟ تا پایان این مطلب با ویکی گردی همراه باشید.

فواید استفاده از وایتکس برای گیاهان

بسیاری از ما برای ضدعفونی کردن وسایل یا سطوح بهداشتی از آب ژاول استفاده می‌کنیم؛ اما این تنها کاربرد این ماده ضدعفونی کننده نیست؛ چرا که با توجه به خاصیت از بین بردن قارچ و باکتری‌ها می‌توان  از آن برای گیاهان نیز استفاده کرد؛ در صورتی که نحوه استفاده از آن به درستی انجام شود، به راحتی می‌توانید حشرات و باکتری‌های گیاه را از بین ببرید. کاربردهای آب ژاول برای گیاهان به شرح زیر است:

(ویدیو) ساخت معجون جادویی برای گیاهان آپارتمانی با پوست خیار

ماندگاری گل طبیعی

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به هدیه گرفتن گل علاقه دارید، و از خود می‌پرسید که چگونه گل را تازه نگه داریم؟ جالب است بدانید که با استفاده از وایتکس می‌توانید گل را برای مدت بیشتری سالم و شاداب نگهدارید؛ برای شاداب ماندن گل لازم است که هر 12 ساعت یکبار آب گلدان تعویض شود؛ اگر شاغل هستید و یا به هر دلیلی فرصت کافی برای اینکار را ندارید، می‌توانید یک قاشق چایخوری وایتکس را در آب گل حل کنید؛ در این صورت برای مدت بیبشتر آب گل بو نمی‌گیرد و گل برای زمان بیشتری شاداب می‌ماند.

افزایش طول عمر گیاهان آپارتمانی

برای بسیاری از ما پیش آمده که با وجود نگهداری‌های بسیار و یا تعویض گلدان، شاهد آن هستیم که گیاه ما پژمرده است؛ این شرایط هنگامی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها به ریشه گیاه حمله کرده باشند؛ در این صورت آب و مواد غذایی به گیاه نمی‌رسد. برای حل این مشکل و از بین بردن قارچ گلدان، کافی است یک قاشق‌چایخوری وایتکس را با آب مخلوط کنیم و درون خاک بریزیم؛ در این صورت وایتکس برای خاک گلدان مانند آفت‌کش عمل می‌کند و باکتری‌های گیاه را از بین می‌برد.

از بین بردن علف هرز با وایتکس

یکی از مشکلات باغبان‌ها از بین بردن علف هرز است، چرا که اگر آن‌ها را از بین نبرند به مرور زمان باعث از بین رفتن محصول می‌شود؛ در این زمان کافی است از وایتکس استفاده کنید تا علاوه بر  خشک کردن علف‌های هرز، مانع رشد دوباره آن‌ها شود.

گیاهان آپارتمانی چرا پژمرده میشن؟ + راه حل

مضرات استفاده از آب ژاول برای گیاهان

در کنار تمام مزایایی که ذکر شد، استفاده از وایتکس اگر به روش درست انجام نشود می‌تواند گیاه دلخواه شما را از بین ببرد؛ چرا که این محلول شیمیایی یک ماده قلیایی است و با تغییر PH خاک گلدان، مکانیزم درونی گل را بر هم می‌زند. در نتیجه اگر به مقدار زیاد استفاده شود، می‌توند ریشه گل را خشک کند.

سخن پایانی

راه‌های مختلفی برای شاداب ماندن گیاهان آپارتمانی وجود دارد که استفاده از وایتکس بسیار راحت و کاربرزدی است به شرط آنکه با توجه به مقدار ذکر شده از آن استفاده کنید.

منبع: دلتامگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر