خورش خلال کرمانشاهی |طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی | مواد لازم خورش خلال کرمانشاهی

خورش خلال کرمانشاهی رو با این روش بپز + طرز تهیه

اگه یه انتخاب عالی و مناسب برای پذیرایی از مهمونات میخوای، خورش خلال کرمانشاهی درست ترینشه. برای تهیه اش با ویکی گردی همراه باش.

خورش خلال کرمانشاهی
ویکی گردی:

خورش خلال کرمانشاهی یکی از غذاهای معروف و سنتی کرمانشاهه که فوق العاده خوشمزه و لذیذه. خورش خلال کرمانشاهی یه غذای خوش عطر و طعم و یکی از مجلسی ترین غذاهای کردستانه که تو مراسم و مهمونی ها حتما سرو میکنن. برای تهیه یه خورش خلال کرمانشاهی بی  نظیر با ما همراه باش.        

مواد لازم تهیه خورش خلال کرمانشاهی :

  • گوشت خورشتی  ۴۰۰ گرم
  • زرشک سیاه یا قرمز ۱۰۰ گرم
  • خلال بادام درشت ۲۵۰ گرم
  • لیمو عمانی ۲ عدد
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • روغن و زردچوبه به مقدار کافی

خورش به آلو کرمانی رو حرفه ای درست کن + طرز تهیه

طرز تهیه خورش خلال کرمانشاهی

مرحله اول

ابتداگوشت را می شوییم ( می توانید به جای گوشت قرمز از ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید ) و روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مکعب های در اندازه های ۲ سانتیمتر خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخونه نگینی خرد می کنیم و بعد قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و پیازها را داخل قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند.

مرحله سوم

سپس کمی زردچوبه روی آن ها می پاشیم و تفت می دهیم و اجازه می دهیم تا پیازها سرخ و طلایی شوند و آنوقت گوشت های خورشتی خرد شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها تغییر کند و گوشت ها را اطراف قابلمه جمع می کنیم.

مرحله چهارم

حالا وسط قابلمه را خالی می کنیم و رب گوجه فرنگی را در وسط می ریزیم و به مدت ۱ دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و بعد مواد را مخلوط می کنیم و ۸ لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم.

طرز تهیه کلم پلوی شیرازی، به سبک کد بانوهای شیراز! + نکات

مرحله پنجم

اول حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید و بعد حرارت را بسیار ملایم می کنیم تا گوشت ها کاملا مغز پخت شوند. پس از گذشت ۱ ساعت از پخت مواد خورشت لیموعمانی ها را با چنگال چند سوراخ می زنیم و در لیوانی قرار می دهیم.

مرحله ششم

سپس روی لیمو عمانی ها آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا به مدت ۱ ساعت خیس بخورند. خلال بادام ها را نیز داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن ها آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا ۱ ساعت خیس بخورند و نرم شوند .

مرحله هفتم

سپس ۱۵ دقیقه آخر خلال بادام را آبکش کنید و در کاسه ای بریزید و زعفران دم کرده روی آن ها بریزید تا خیس بخورند و معطر و خوش رنگ شوند. سپس خورشت را بررسی می کنیم و گوشت را تست می کنیم به احتمال زیاد گوشت بعد از ۲ ساعت پختن کاملا مغز پخت شده است.

مرحله هشتم

خلال بادام ها را همانطور با زعفران دم کرده داخل خورشت می ریزیم و لیمو عمانی ها را آبکش می کنیم و آب ان را بیرون می ریزیم  و همراه با زرشک ، گلاب ، فلفل و کمی نمک به خورشت می افزاییم و اجازه می دهیم تا خورشت منسجم شود و جا بیفتد.

مرحله نهم

نکته مهم در مورد خورش خلال این است که این خورش مانند خورش کرفس به صورت کم آب سرو می شود. خورشت خلال که غلیظ و منسجم شد قابلمه را از روی حرارت بر داشته و خورشت خل ال را داخل ظرفی ریخته و همراه با پلو نوش جان کنید.

منبع: پارسی دی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر