فرودگاه | اسم فرودگاه ها

15 تا از فرودگاه های دنیا که به نام افراد مشهور ساخته شده اند!!

اگه کجکاوی که بدونی علت نام گذاری فرودگاه های معروف دنیا چیه حتما تا پایان این مطلب از سایت ویکی گردی همراهمون باش.

فرودگاه
ویکی گردی:

فرودگاه ها مکان هایی هستند که بسیاری از مسافران اولین خاطرات سفر خود را از آنجا شروع می کنند. مهم ترین مزیت نامگذاری فرودگاه ها میتواند احترام و زنده نگه داشتن نام و یاد افراد محبوب و تاثیرگذار در دوره ای درخشان و خاص باشد. در ادامه به معرفی فرودگاه هایی که به نام افراد مشهور هستند می پردازیم.

 فرودگاه مارکو پولو در ونیز

مارکو پولو، شخصیت مشهور تاریخی است که به سبب سفرها، سفرنامه های خود به شهرت و محبوبیت بسیار زیادی رسید؛ به طوری که در سراسر دنیا از نام این شخصیت معروف برای نامگذاری بسیاری از مکان ها استفاده شده است.

به افتخار این جهانگرد ونیزی، فرودگاه بین المللی ونیز با نام مارکو پولو مزین نام گذاری شد؛ تا این نام برای همیشه زنده بماند.

Venice Marco Polo در کشور ایتالیا، به عنوان پنجمین فرودگاه با حجم بالای مسافران و رفت و آمد در ونیز ثبت شده است. یکی از علت های شلوغی این فرودگاه می تواند زیبایی و توریستی بودن شهر ونیز باشد.

فرودگاه

فرودگاه پیرسون تورنتو در کانادا

فرودگاه پیرسون در کشور کانادا و در نزدیکی شهر مالتون قرار دارد و به عنوان دومین فرودگاه شلوغ و بزرگ کانادا شناخته شده است.

چرا که روزانه تمام پرواز های بین المللی و داخلی کانادا با حجم بالایی از مسافران در این فرودگاه انجام می شود.

لستر بولز پیرسون چهاردهمین نخست وزیر کانادا و برنده جایزه صلح نوبل، یکی از شخصیت های برجسته و معروف در بین مردمان این کشور است که به افتخار او، در کانادا فرودگاه تورنتو به نام پیرسون تورنتو تغییر یافت.

فرودگاه برلین تگل در آلمان

می توان فرودگاه تگل را به عنوان مهم ترین و شلوغ ترین فرودگاه آلمان معرفی کرد، به طوری که توانسته رتبه چهار را در بین فرودگاه های پرتردد در این کشور به دست آورد.

این فرودگاه از سال ۱۹۰۶ ساخته و به عنوان یک کانال پرتردد هوایی، تمام پرواز های داخلی و بین المللی کشور آلمان را انجام میدهد.

اتو لیلینتال، مهندس آلمانی که علاقه بسیاری به پرواز پرندگان داشته است، اولین وسیله پرواز انسان را با نام گلایدر تولید می کند و رویای پرواز را برای تمام مردمان محقق ساخت.

به همین خاطر مردمان آلمان او را مرد پرواز نامیدند و به افتخار او فرودگاه بزرگ آلمان، برلین تگل نام گرفت.

فرودگاه آتاترک در ترکیه

اصلی ترین و بزرگترین فرودگاه در کشور ترکیه که در شهر استانبول قرار گرفته است، فرودگاه بین المللی آتاترک می باشد که به عنوان اصلی ترین مقصد پرواز های داخلی و بین المللی توانسته بیشترین تعداد پرواز را ثبت کند.

نام این فرودگاه از دولت مرد بزرگ و بنیانگذار جمهوری ترکیه، یعنی آتاترک گرفته شده است.

این شخص به خاطر تغییرات و اصلاحات بنیادین در بین مردم، محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد؛ به طوری که مردم این کشور، هر سال در روز و ساعت درگذشت آتاترک با خواندن سرود ملی به او ادای احترام کرده و یاد او را گرامی می دارند.

فرودگاه

فرودگاه نیکولا تسلا در صربستان

فرودگاه تسلا، در سال ۱۹۱۰ در شهر بلگراد، پایتخت صربستان ساخته شد. در ابتدا بانجیکا نام گرفت، سپس به بلگراد معروف شد؛ در حال حاضر نیز به افتخار مخترع و دانشمند فقید صربستانی، به نام نیکولا تسلا تغییر کرده است و به این نام خوانده می شود.

این فرودگاه نقش های زیادی در جنگ های مختلف از همان سال های ابتدایی خود داشته است؛به طوری که توانسته بسیاری از کمک های جنگی را پوشش دهد.

همچنین در همان سال های آغازین فعالیت فرودگاه تسلا تا به امروز، از مدرن ترین سازه های هوایی برای حمل و نقل مسافران و ابزار های مختلف استفاده می شد.

فرودگاه چاتراپاتی شیواجی در هند

این فرودگاه که در ابتدا با نام سحر در بین مردم شناخته شد؛ از فرودگاه های بین المللی در شهر بمبئی، هندوستان می باشد که در رده شلوغ ترین فرودگاه با بیشترین پرواز های خارجی هند شناخته شده است.

در حال حاضر نیز فرودگاه سحر بعد از چندین سال، به خاطر احترام و ارجعیت به قهرمان بزرگ هندوستان و بنیانگذار امپراتوری مراتا به نام چاتراپاتی شیواجی تغییر نام داده است.

فرودگاه جان اف کندی در آمریکا

یکی از شلوغ ترین فرودگاه های نیویورک، فرودگاه  John F. Kennedy است که در سال ۱۹۴۸ با نام فرودگاه نیویورک ساخته شد و بعد از مدت کوتاهی به عنوان پنجمین فرودگاه پر رفت و آمد و شلوغ آمریکا معروف گردید.

بعد از ترور سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا یعنی جان اف کندی، که به عنوان یک شخصیت شجاع در بین مردمان معروف گردیده بود، نام فرودگاه بزرگ نیویورک را جان اف کندی گذاشتند.

جان اف کندی جوان ترین رئیس جمهور آمریکا بود که به خاطر نجات جان سربازان در جنگ جهانی دوم مدال نیز گرفت و همین مورد محبوبیت او را در بین مردم چندین برابر کرد.

فرودگاه حیدر علی اف در آذربایجان

حیدر رضا اوغلی علی اف، سومین رئیس جمهور آذربایجان و یکی از دولت مردان و سیاستمداران برجسته که به عنوان رهبر بزرگ در بین مردمان آذربایجان شناخته می شود.

ارزش و اهمیت بسیاری دارد؛ به همین خاطر نام فرودگاه بینا در آذربایجان به نام فرودگاه حیدر علی اف تغییر کرد.

این فرودگاه در شمال شرق باکو قرار گرفته است و به عنوان شلوغ ترین فرودگاه جمهوری آذربایجان و قفقاز معرفی گردیده است.

فرودگاه

 فرودگاه هنری کواندا در رومانی

هنری کواندا یک فیزیک دان و مهندس رومانی بود که توانست هواپیما کواندا را نیز طراحی کند. محبوبیت و سرشناسی این مخترع بزرگ موجب شد تا فرودگاهی در شهر بخارست کشور رومانی ساخته شود و به نام این بزرگ مرد، نامگذاری شود.

فرودگاه هنری کواندا به عنوان فرودگاه همگانی مسافربری و نظامی در حال حاضر فعالیت می‌کند.

فرودگاه اقبال لاهوری در پاکستان

این فرودگاه با یک باند آسفالت به طول ۲۹۰۰ متری به عنوان فرودگاه همگانی در شهر لاهور کشور پاکستان فعالیت دارد.

محمد اقبال لاهوری به عنوان شاعر، فیلسوف و سیاستمدار مسلمان پاکستانی دارای محبوبیت بسیاری است که مردمان پاکستان او را به عنوان بنیانگذاری اصلی کشور مستقل به خصوص پاکستان می دانند.

همین محبوبیت موجب شد تا یک فرودگاه در پاکستان با نام اقبال لاهوری به منظور گرامی داشت نام این هنرمند بزرگ ساخته شود.

فرودگاه آستور پیاتزولا در آرژانتین

این فرودگاه بزرگ در شهر ماردل پلاتا در کشور آرژانتین قرار گرفته است و با باند فرود آسفالت به طول ۲۲۰۰ متر به عنوان یک فرودگاه نظامی و مسافربری در کشور آرژانتین شهرت یافته است.

علت نامگذاری فرودگاه، آستور پیاتزولا، آهنگساز و نوازنده آرژانتینی است که توانست موسیقی تانگو را دگرگون کند؛ مردم آرژانتین او را به عنوان آستور کبیر می شناسند.

فرودگاه

 فرودگاه تریب هوان در نپال

تنها فرودگاه بین المللی که در کشور نپال وجود دارد، فرودگاه تریب هوان می باشد که روزانه حجم زیادی از مسافران را جابه جا می کند؛ این فرودگاه در مرکز شهر کاتماندو در کشور نپال به عنوان یک فرودگاه همگانی مسافربری قرار دارد.

این فرودگاه را شاه ماهندرا به یاد پدر خود، به صورت رسمی به نام تریب هوان نامگذاری نمود.

 فرودگاه آفونسو پنا در برزیل

یک فرودگاه همگانی مسافربری که در شهر کوریتیبا در کشور برزیل قرار گرفته است و با یک باند فرود آسفالت به طول ۱۸۰۰ متر، جزو پرتردد ترین کانال های هوایی در این کشور می باشد.

علت نامگذاری این فرودگاه، زنده نگه داشتن نام سیاستمدار و رئیس جمهور برزیل است که علاوه بر توانایی های سیاسی به عنوان وکیل، حقوق دان نیز شناخته می شد. .

فرودگاه جرج بوش در آمریکا

این فرودگاه بین المللی که به افتخار جورج هربرت واکر بوش (بوش پدر) چهل و یکمین و مسن‌ترین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نامگذاری شده است.

این فرودگاه یکی از مهم ترین فرودگاه های آمریکا و تا امروز به عنوان شلوغ ترین و پر ازدحام ترین فرودگاه های جهان معرفی شده است.

فرودگاه رفیق حریری بیروت در لبنان

رفیق بهاء الدین حریری نخست وزیر و فعال اقتصادی لبنان، در بین مردمان کشور خود دارای محبوبیت و طرفداران زیادی است؛ یکی از علت های این محبوبیت بازسازی بیروت توسط این رهبر و سیاستمدار برجسته می باشد.

همین طرفداران موجب شدند تا فرودگاه بیروت به نام فرودگاه رفیق حریری تغییر نام دهد.

این فرودگاه به دلیل جایگاه ویژه، به عنوان قطب اصلی هواپیمایی خاورمیانه نیز شناخته می‌شود.

فرودگاه ملک عبدالعزیز در عربستان

نام یکی از فرودگاه های عربستان سعودی که در شهر جده قرار دارد، فرودگاه ملک عبدالعزیز است؛ فرودگاه ملک عبدالعزیز به عنوان بزرگترین فرودگاه در این کشور از سال ۱۹۸۱ به صورت رسمی افتتاح گردید.

این فرودگاه را به نام اولین پادشاه و بنیانگذار پادشاهی در عربستان سعودی نامگذاری نموده‌اند.

فرودگاه آیاتچو ناپلئون بنوپارت در فرانسه

این فرودگاه در شهر آژاکسیو در کشور فرانسه قرار دارد.

نام فرودگاه از یک ناجی انقلاب گرفته شده است؛ ناپلئون بنوپارت نخستین امپراتور فرانسه، آغازگر انقلاب کبیر فرانسه و زمینه ساز کودتای نهم نوامبر ۱۷۹۹ می باشد که مردمان فرانسه او را به عنوان امپراتور کبیر می شناسند.

فرودگاه امام خمینی در ایران

بزرگترین و اصلی ترین فرودگاه در ایران فرودگاه امام خمینی در تهران می باشد که تمام پرواز‌های بین المللی داخلی و خارجی از این فرودگاه انجام می شود.

البته فرودگاه امام خمینی با هدف انجام پرواز های خارجی و بین المللی ساخته شده است؛

تمام شرکت های مسافربری خارجی در این فرودگاه فعالیت دارند؛ این فرودگاه به یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به نام فرودگاه امام خمینی نامگذاری شد.

فرودگاه چنگیز خان در مغولستان

همانطور که از نام فرودگاه مشخص است، این فرودگاه در کشور مغولستان قرار دارد و به افتخار سردار جنگی که توانست قبایل مغول را متحد و یکپارچه سازد به این نام، نامگذاری شده است.

فرودگاه چنگیز خان تنها فرودگاه موجود در کشور مغولستان نیست، ولی تمام پرواز های بین المللی اولان باتور در فرودگاه چنگیز خان انجام می شود.

فرودگاه بن گوریون در اسرائیل

یکی از بزرگترین فرودگاه های بین المللی در کشور اسرائیل، فرودگاه بن گوریون است، که برای زنده نگه داشتن نام بنیان گذار و اولین نخست وزیر اسرائیل به این نام، نامگذاری شده است.

این فرودگاه روزانه مسافران خارجی و داخلی بسیاری را جابجا می کند و جزو پرتردد ترین فرودگاه‌ها در این کشور می باشد.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر