سهام عدالت | سهام عدالت جاماندگان

جدیدترین جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان اعلام شد!

سازمان بورس و اوراق بهادار با استفاده از ظرفیت موجود در کارگزاری‌های منتخب، شرایط انتقال سهام عدالت متوفیان را فراهم کرد. جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید

سهام عدالت
ویکی گردی:

به نقل از ایسنا: پس از حدود ۱۶ سال بلاتکلیفی درخصوص واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث آنها، قرار است طی روزهای آینده با صدور اطلاعیه از وراث دعوت شود تا با مراجعه غیرحضوری به شرکت‌های کارگزاری نسبت به تشکیل پرونده انتقال سهام عدالت اقدام کنند. از سال ۱۳۸۴ تا کنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت فوت کرده‌اند، اما طی این سال‌ها ساز و کاری برای انتقال سهام آنها ایجاد نشده است.

از مرداد ۱۳۹۹ شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار آیین‌نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت را تصویب و ابلاغ کرد که امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی ایشان فراهم شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار با استفاده از ظرفیت موجود در کارگزاری‌های منتخب، شرایط انتقال سهام عدالت متوفیان را فراهم کرد.

ارث دختر و پسر در سال ۱۴۰۲​ مساوی است؟ + توضیحات تقسیم ارث

مطابق این بخشنامه در صورت وجود چند وارث، یکی از آنها که در سامانه سجام ثبت نام کرده باشد می‌تواند به عنوان نماینده وارث مراحل انتقال را طی کند. با این حال بخشنامه مذکور هنوز شکل اجرایی به خود نگرفته است.

منابع: ایسنا / مکتوب نامه

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر