ایران خودرو | فروش یکپارچه ایران خودرو | محصولات ایران خودرو

8 خودروی محبوب ایران خودرو به لیست فروش یکپارچه اضافه شدند + لیست

آخرین و کامل ترین جزئیات در مورد فروش یکپارچه ایران خودرو را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید.

ایران خودرو
ویکی گردی:

به نقل از بانک خودرو: ایران خودرو 8 خودروی خودر را به لیست فروش یکپارچه اضافه کرد. بنا به گزارشات منتشر شده، قرار است در آینده نزدیک ۸ خودروی جدید تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو به مردم عرضه شود. جزئیات بیشتر فروش یکپارچه ایران خودرو را در ادامه مطالعه کنید.

این ۸ خودروی جدید شامل محصولاتی هستند که اخیراً توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری شده‌اند. با توجه به الزام قانونی مبنی بر عرضه خودروها فقط از طریق سامانه یکپارچه، انتظار می‌رود این محصولات در نوبت بعدی ثبت‌نام سامانه به مردم عرضه گردند.

تاکنون چندین مرحله عرضه یکپارچه خودرو توسط وزارت صمت انجام شده است. در دو نوبت نخست، بیشتر خودروسازان از جمله ایران خودرو و سایپا به عرضه محصولات خود از طریق سامانه اقدام کردند. البته در نوبت دوم، حدود ۳ درصد از متقاضیان موفق به دریافت خودرو نشدند که قرار است در یک طرح جایگزینی، خودروی مورد نظرشان تخصیص داده شود.

مدیر سامانه یکپارچه عرضه خودرو در خصوص برنامه‌ریزی برای عرضه خودرو به متقاضیانی که در مرحله دوم ثبت‌نام موفق به دریافت خودرو نشده‌اند، اظهار داشت:

با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان داخلی همچون ایران‌خودرو و سایپا و همچنین معرفی محصولات جدید توسط آنها، قرار است در ماه شهریور برای 3 درصد از متقاضیان مرحله دوم ثبت‌نام که همچنان منتظر دریافت خودرو هستند، امکان انتخاب و خرید خودروهای جدید ایرانی با قیمت مناسب‌تر فراهم شود.

اما متاسفانه در تاریخ 7 شهریور که سامانه یکپارچه برای این افراد بازگشایی شد، خودروسازان داخلی حضور نداشتند و تنها 2 خودروساز مونتاژی، خودروهای گران‌قیمت خود را عرضه کردند. در حالی که همین محصولات در همان زمان در نمایندگی‌ها نیز موجود بودند.

علاوه بر این، در مرحله سوم عرضه یکپارچه در 24 مهرماه نیز تنها خودروهای گران‌قیمت مونتاژی عرضه شدند. در این مرحله تنها 4 شرکت خودروسازی مونتاژکننده شامل ایلیا، کرمان موتور، سانیار موتور و موتور پارسیان حضور داشتند که خودروهای گران‌قیمت خود را عرضه کردند. در حالی‌که انتظار می‌رفت خودروسازان داخلی محصولات خود را با قیمت‌های مناسب‌تر به متقاضیان ارائه کنند.

چه خودروهایی از ایران خودرو در دور جدید سامانه یکپارچه عرضه می شود؟

بر اساس گزارشات منتشر شده، شورای رقابت در تاریخ 26 مهرماه، قیمت 8 خودروی جدید تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو را اعلام کرد.

این 8 خودروی شامل مدل‌های دنا پلاس دستی و اتوماتیک، سورن پلاس، پژو 207 دستی و اتوماتیک ارتقا یافته، رانا پلاس ارتقا یافته، تارا دستی و تارا اتوماتیک می‌باشد.

طبق اظهارات مسئولین، این خودروها توسط معاونت حمل و نقل وزارت صمت به عنوان محصولات جدید شناخته شده‌اند و با هماهنگی شورای رقابت، قیمت‌گذاری شده‌اند.

پیش از این نیز مدیر سامانه یکپارچه اعلام کرده بود که محصولات جدید خودروسازان در اولویت عرضه از طریق سامانه قرار خواهند گرفت.

با توجه به جدید بودن این 8 خودروی تولیدی ایران خودرو و تایید آن توسط مراجع ذی‌ربط، انتظار می‌رود در نوبت بعدی عرضه از طریق سامانه یکپارچه، این محصولات به منظور پاسخگویی به نیاز مشتریان، به صورت شفاف و عادلانه عرضه شوند.

منبع: بانک خودرو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • جواد

    باسلام
    شرکت ایران خودرو فعلا ماشینهایی که پیش فروش شهریور سال گذشته است و هنوز تحویل نداده را تحویل بدهد بعد دوباره ثبت نام کنند
    واقعا که...