وام | محرومیت از گرفتن وام | دریافت وام

چه کسانی از گرفتن وام محروم شدند!! + توضیحات

وزیر اقتصاد گفت که با راه اندازی نظام اعتبار سنجی وام گیرندگان درستکاری و خوش حسابی افراد قبل از دریافت هرگونه تسهیلات مشخص میشود

وام
ویکی گردی:

چه کسانی از دریافت وام محروم می شوند؟وزیر اقتصاد گفت که با راه اندازی نظام اعتبار سنجی وام گیرندگان درستکاری و خوش حسابی افراد قبل از دریافت هرگونه تسهیلات مشخص میشود سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت :در گام دوم و اتفاقی که در ماه های آینده میافتد این است که نظام اعتبار سنجی وام گیرندگان را جایگزین هرگونه جریمه دیرکرد کنیم. جزئیات بیشتر در خصوص محرومیت دریافت وام را در ادامه این گزارش از سایت ویکی گردی بخوانید.

سید احسان خاندوزی، در دیدار با علمای اهل سنت در مرکز اسلامی گلستان با اشاره به مسئله جریمه دیرکرد بانکی به عنوان یکی از مسائلی که از طرف علمای شیعه و اهل سنت، محل شبهه بود، اظهار کرد: ما تلاش کردیم در گام اول این اجازه را به تمام شبکه بانکی بدهیم و بلکه آنها را مکلف کنیم که بعد از پرداخت کامل دینِ وام گیرندگان، مبلغ دیرکرد آنها را ببخشند.

وام 200 میلیونی سورپرایز ویژه بانک ملت به این دسته از افراد + شرایط دریافت

خاندوزی افزود: در گام دوم و اتفاقی که در ماه‌های آینده می‌افتد، این است که نظام اعتبار سنجی وام گیرندگان را جایگزین هرگونه جریمه دیرکرد کنیم.

وی تصریح کرد: به این ترتیب، اگر روش اعتبار سنجی به درستی کار کند، دیگر نیازی نداریم به اینکه از روش‌ها و ابزارهایی مثل جریمه دیرکرد استفاده کنیم چرا که افراد پیش از آنکه بخواهند وارد یک عقد شرعی با بانک بشوند، مشخص می‌شود آیا درستکار و خوش حساب هستند یا خیر؟

خاندوزی افزود: بنابراین مسیر ملتزم کردن وام گیرندگان به پرداخت به موقع تسهیلات دریافتی، مسیر متفاوتی از قبل خواهد بود.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال از این شیوه جایگزین در قالب تغییر الگوی اعتبار سنجی رونمایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر