ماشین لباسشویی | مشکلات ماشین لباسشویی

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمیشه؟ + راه حل

علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را در این بخش از سایت ویکی گردی مورد بررسی قرار داده و راه حل هایی برای رفع این مشکل ارائه می دهیم. با ما همراه باشید

ماشین لباسشویی
ویکی گردی:

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می تواند یکی از مشکلات بسیار بزرگ در این زمینه باشد از این رو می تواند کثیفی های زیادی را به جا بگذارد. این مشکل در همه برند های ماشین لباسشویی وجود دارد و ممکن است شما نیز روزی با آن رو به رو شوید از این رو در ادامه علت این مشکل را به همراه روش های رفع آن برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا  بتوانید با کم ترین هزینه این مشکل ماشین لباسشویی را رفع نمایید.

علت و روش های رفع تخلیه نشدن آب لباسشویی

علل زیادی در این زمینه وجود دارد که شما می توانید با دانستن اطلاعاتی در این مورد از بروز مشکلات زیادی در ماشین لباسشویی خود پیشگیری کرده و مشکل زیادی برایتان ایجاد نشود.  در ادامه شما را با علت های مسدود شدن و تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی آشنا خواهیم کرد.

جرم گیری ماشین لباسشویی با نوشابه + فیلم آموزشی

ماشین لباسشویی

مسدود شدن با وسایل

اولین و ساده ترین علت برای این که آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی شود این است که پمپ آن با چیزی مسدود شده است و این مورد می تواند از وسایلی باشد که در جیب لباس ها بوده است. در این صورت شما می توانید به راحتی و با تخلیه کردن این بخش از ماشین لباسشویی خروج آب از آن را درست کنید و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و همچنین اگر بتوانید هر از چند گاهی این کار را انجام دهید می توانید طول عمر ماشین خود را چند برابر کرده و مشکلاتی که ممکن است با این مورد برای شما ایجاد شود به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

خراب شدن پمپ تخلیه

اگر ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه نمی کند ممکن است پمپ آن خراب باشد. در واقع این وسیله بسیار حساس می باشد و اگر چند بار درگیر وسایل و اشیایی شود که از درون فیلتر ماشین عبور کرده اند امکان خرابی آن بسیار زیادی خواهد بود. البته امکان دارد خرابی این بخش از ماشین شما به دلیل کهولت سن آن باشد و در هر صورت باید این پمپ یا تعویض و یا تعمیر شود. این دو مورد از دسترس شما خارج می باشد و خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید از این رو توصیه ما به شما این است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اینکارها رو انجام میدی که ماشین لباسشویی خراب میشه!!

گرفتگی در بخش خروجی آب از ماشین

اگر آب در ماشین  لباسشویی شما جمع شده باشد امکان این که گرفتگی در لوله ها و محل خروج آب وجود داشته باشد نیز بسیار زیاد خواهد بود از این رو باید این بخش های ماشین لباسشویی تان نیز مورد بررسی قرار بگیرد و این گرفتگی ها می تواند به وسیله اجسام کوچک، جوراب ها و یا دستمال های جیبی باشد و شما به راحتی می توانید با تمیز کردن این بخش از ماشین لباسشویی خود این مورد را حل نمایید. به صورت کلی بهتر است برای ماشین های خود سعی کنید از شلنگ های تخلیه کوتاه استفاده کنید و یادتان باشد که این شلنگ های تخلیه نباید طولی بیش تر از سه متر داشته باشند.

گرفتگی فیلتر ها

فیلتر ها در ماشین های لباسشویی دارای نقش بسیار زیادی می باشند از این رو باید به صورت دوره ای و مستمر آن ها را تمیز کنید و با این کار طول عمر دستگاه خود را دو چندان نمایید و یادتان باشد که یکی از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی گرفتگی در این بخش می باشد.

ماشین لباسشویی

در صورتی که این فیلتر ها به شدت پر شوند و تخلیه درست صورت نگیرد امکان خراب شدن سایر بخش های ماشین لباسشویی تان نیز وجود خواهد داشت. تعویض گردن و تمیز کردن این فیلتر ها نیاز به تخصص دارد از این رو بهتر است برای پیشگیری از خرابی های احتمالی خودتان دست به این ار نزده و از افراد متخصص در این زمینه کمک دریافت کنید.

ایراد در دکمه های دستگاه

دکمه های دستگاه به یک دیگر وصل می باشند از این رو تا زمانی که درب ماشین لباسشویی قفل نشود دستگاه شروع به کار نخواهد کرد و یادتان باشد که ایراد در این بخش از دستگاه می تواند الکتریکی و یا مکانیکی باشد و هر دو مورد نیز می تواند مانع از تخلیه شدن آب در ماشین شده و در نهایت مشکلات دیگری را نیز ایجاد خواهد کرد.  برای این که مشکل اصلی پیدا شود باید از یک تعمیر کار در این زمینه  کمک بگیرید.

علت نشتی آب از ماشین لباسشویی و راهکار رفع آن + فیلم آموزشی

استفاده از مواد شوینده اشتباه

اگر زیاد و بیش از حد از ماده شوینده در ماشین لباسشویی خود استفاده کنید امکان این که تخلیه آب صورت نگیرد بسیار زیاد خواهد بود و باید بدانید که نباید برای تمیز تر شدن لباس های خود از مواد شوینده بیش تر استفاده کنید و تنها باید زمان شستشو را افزایش دهید. در واقع کف زیاد می تواند منجر به اختلال های شدید در پنل کاربردی ماشین لباسشویی شده و مشکلات دیگری را نیز ایجاد خواهند کرد.

ماشین لباسشویی

خرابی برد یا تایمر

از دیگر مواردی که می تواند منجر به تخلیه نشدن آب لباسشویی شود خرابی برد و یا تایمر در این ماشین های لباسشویی اتومات می باشد. در واقع این بخش از ماشین به عنوان مغز عمل می کند و خراب شدن بخش کوچکی از آن می تواند اختلال های شدیدی را در این زمینه به همراه  داشته باشد و برای تعمیر این بخش ها باید از متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر