میان وعده | میان وعده برای مدرسه | میان وعده سالم

چند میان وعده مقوی و لذیذ برای زنگ تفریح دانش آموزان + توضیحات

در این مطلب لیستی از میان وعده های انرژی زا و سالم برای کودکان و نوجوانان در زنگ تفریح مدرسه رو بهتون معرفی میکنیم !

میان وعده سالم
ویکی گردی:

 کودکان و نوجوانان ساعات طولانی از روز در مدرسه هستند، باید در این مدت، میان وعده مفید به همراه داشته باشند تا دچار ضعف نشوند و به روند یادگیری آنها لطمه وارد نشود. فقدان توجه و دقت لازم ، خستگی جسمی، عدم تمرکز و  ... مشکلاتی هستند که نوجوانان هنگام یادگیری تجربه می‌کنند که اصلی‌ترین علت‌ آن، میان وعده نامناسب است. در ادامه از ویکی گردی چند میان وعده خوشمزه و مغذی در مدرسه رو بهتون معرفی میکنم !

 

 ساندویچ و اسنک خانگی

ساندویچ و اسنک

اولین و بهترین پیشنهاد برای دانش آموزان مقاطع مختلف، ساندویچ های خانگی است. به راحتی با ساده ترین مواد اولیه می توان این اسنک ها را تهیه کرد و در اختیار دانش آموزان قرار داد.

طرز تهیه اسنک مرغ فوق العاده خوشمزه + نکات

لیست ساندویچ هایی نظیر :

    1- ساندویچ نان، پنیر و گردو

    2- ساندویچ نان، پنیر و سبزی

    3- ساندویچ نان، پنیر، خیار و گوجه

    4- ساندویچ نیمرو

    5- ساندویچ املت

    6- ساندویچ الویه

    7- ساندویچ کتلت مرغ یا گوشت

    8- ساندویچ کوکو سبزی یا سیب زمینی

    9- ساندویچ سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور و گوجه

    10- ساندویچ کره و عسل

    11- ساندویچ کره و مربا

    12- ساندویچ کره بادام زمینی، موز و عسل

    13- ساندویچ خامه و شکلات صبحانه

    14- ساندویچ شکلات صبحانه و موز

    15- ساندویچ مرغ

    16- نان موز یا نان کدوحلوایی کم‌چرب

    17-سیب زمینی پنیری

    18- ساندویچ بوقلمون

   19- ساندویچ تن ماهی

   20- ساندویچ حلوا شکری

   21- فرنچ تست سوخاری

   22- نان توت فرنگی

 

توجه: فراموش نکنید می توانید با استفاده از چاشنی هایی نظیر پیاز و جعفری، سس های متنوع خانگی و ... طعم لذیذتری ایجاد کنید. ایجاد تنوع در ساندویچ ها و وعده های روزانه باعث می شود تا دانش آموزان شوق بیشتری برای تغذیه سالم داشته باشند و از هله هوله و خوراکی های ناسالم دوری کنند.

 

میوه تازه، میوه خشک، اسموتی میوه و کمپوت میوه

میوه خشک

از میوه های تازه می توان برای میان وعده مدرسه و مصرف در زنگ‌های تفریح و استراحت استفاده کرد که این میوه‌ها را می‌توانید به صورت درسته برای میان وعده زنگ تفریح دانش آموز در ظرف غذای مدرسه بگذارید یا به روش‌های زیر آماده کنید:

3 مدل لقمه مقوی و متفاوت برای مدرسه بچه ها + فیلم آموزشی

1-کمپوت میوه

 کمپوت و کنسرو میوه‌های مختلف هم گزینه‌ای مناسب است چون این خوراکی های مفید در مدرسه، ماندگاری طولانی دارند و درست کردن یا تهیه آن‌ها از بیرون، کم هزینه و آسان بوده و در عین حال سالم هم هستند

2-میوه‌های خشک شده

 مثل کشمش، زردآلو، انجیر، سیب، زغال اخته، آناناس و … که قند کمی دارند یا در تهیه آن‌ها از افزود‌نی‌ها استفاده نشده است، انتخاب‌های خوبی به عنوان میان وعده مدرسه به شمار می‌روند

3-انواع اسموتی

 نواع اسموتی با میوه را هم در لیست نوشیدنی‌های مفید برای دانش‌آموزان قرار دهید. مخلوط میوه‌های مختلف با آب، ماست، شیر و یخ کمک زیادی به هیدراته ماندن بدن بچه‌ها می‌کند. بهتر است از شکر و قندهای مصنوعی در تهیه آن‌ها استفاده نکنید. اسموتی را در یک قمقمه بریزید و به دانش آموز خود توصیه کنید به عنوان میان وعده در مدرسه حتما آن را بنوشد.

4-میوه منجمد

 حتی می‌توانید میوه‌ها را به صورت منجمد شده سرو کنید. میوه‌هایی مثل انگور، زغال اخته، توت فرنگی، هلو و انبه را از قبل در فریزر بگذارید و آن‌ها را به صورت منجمد سرو کنید.

5- سالاد میوه

 سالاد میوه هم از دیگر انواع خوراکی های مفید در مدرسه است. از بچه‌ها کمک بگیرید و با هم یک سالاد میوه خوشمزه درست کنید. بهتر است از انواع میوه‌های رنگارنگ برای افزایش جذابیت سالاد استفاده کنید. برای مثال سالاد انگور و بادام یک گزینه عالی برای میان وعده کودکان شماست.

هله هوله‌های مفید برای زنگ تفریح بچه‌ها

بچه‌ها دوست دارند در زنگ تفریح با دوستانشان هله هوله هم میل کنند. اما هله هوله‌های بیرون معمولا سرشار از شکر و نمک هستند و توصیه ما انتخاب تنقلات سالم از جمله بیسکویت‌های سبوسدار، غلات سبوس‌دار و ترجیحا تنقلاتی است که در خانه برای بچه‌ها آماده می‌کنید

1- انواع پوره‌ها

پوره یکی دیگر از گزینه‌های پیشنهادی در لیست بهترین میان وعده برای مدرسه دانش آموزان است که البته طرز تهیه بسیار راحتی دارد. انتخاب پوره برای میان‌وعده یک مزیت دیگر هم دارد. شما می‌توانید آن سبزیجات یا مواد غذایی مفیدی را که کودکتان دوست ندارد، به‌شکلی در بیاورید که مطلوب او باشد. گستردگی پوره پایانی ندارد و شما می‌توانید متفاوت‌ترین و خوشمزه‌ترین مدل‌های آن را برای کودکان آماده کنید.

پوره

2- بیسکویت سبوسدار:

انواع بیسکویت سبوسدار جزو خوراکی‌های مورد علاقه دانش آموزان برای زنگ تفریح هستند.

بیسکوییت

3- غلات صبحانه:

این غلات چه به صورت خشک و چه با شیر کم‌چرب، میان وعده‌های خوبی هستند. به دنبال غلاتی باشید که در هر وعده بیش از ۶ گرم قند نداشته باشند.

غلات

4- کراکرهای سبوس‌دار یا کراکر چاودار:

این تنقلات می‌توانند به تنهایی یا همراه با تاپینگ‌هایی مانند پنیر کم‌چرب، عسل، کره بادام‌ زمینی یا کره کم‌چرب سرو شوند

کراکر نمکی

5- کیک‌های برنجی:

 انواع کیک برنجی از دیگر خوراکی های مفید در مدرسه هستند. اما به دنبال کیک برنجی باشید که از برنج قهوه‌ای (غلات کامل) تهیه شده است. این کیک‌ها طعم‌های مختلفی دارند و می‌توانند با یا بدون تاپینگ سرو شوند

کیک برنجی

کیک به رو به روش کافی شاپی درست کن + نکات و طرز تهیه

 

6-گرانولا بار خانگی

با کمی جو دوسر ‌پرک، خلال بادام، کره، عسل، جوانه گندم، خرما و … می‌توانید یک میان وعده خوشمزه زنگ تفریح دانش آموزان آماده کنید. هم سالم و مقوی‌ست و به رشد آن‌ها کمک می‌کند و هم انرژی لازم را برای انجام فعالیت‌ها در اختیارشان می‌گذارد.

گرانولا بار خانگی

7- پاپ‌کورن‌های خانگی

ذرت‌های بوداده، حاوی فیبر، ویتامین ‌B، آنتی‌اکسیدان و دیگر ترکیبات مغذی لازم برای رشد هستند. اگر بتوانید پاپ‌کورن‌های خانگی کم‌نمک و کم‌چرب درست کنید،

پاپ کورن خانگی

 

8- انواع مغزها و آجیل:

بدون شک، آجیل یک گزینه عالی در بین لیست بهترین میان وعده برای مدرسه دانش آموزان است. تنها تعداد کمی از مغزها، انرژی کافی برای فعالیت روزانه را تامین می‌کنند. آجیل‌ها یکی از بهترین منابع برای تامین ویتامین‌هایی مانند B و E، نیاسین، پروتئین و مواد معدنی همچون‌ منگنز، پتاسیم،‌کلسیم، آهن و روی هستند.

خوردن چند دانه گردو و بادام کافی‌ست تا امگا۳ مورد نیاز جهت رشد مغز کودکان تامین شود. در ادامه باید به تاثیر آجیل‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن هم اشاره کرد. در تهیه و مصرف مغزها حتما توجه کنید که حاوی شکر یا نمک نباشند؛ زیرا اثرات منفی آن‌ها بسیار زیاد است. شیوه‌های مصرف مغزها بسیار متنوع است.

می‌توان آن‌ها را به‌صورت بوداده یا آب‌پز، کره بادام‌زمینی یا پودر آجیل‌ها، روغن یا معجون‌هایی با عسل یا هر شیوه‌ای که مطلوب کودک شماست، مصرف کرد

انواع مغز و آجیل

 

جمع‌بندی نکات

ما در این بلاگ، از اهمیت یک میان‌وعده سالم گفتیم و در ادامه به بهترین‌ میان وعده برای مدرسه دانش آموزان و جایگزین‌ هله‌هوله‌های نامناسب پرداختیم. تمام تلاش خود را کردیم تا به شما نشان ‌دهیم که تهیه یک وعده سالم، خوشمزه و مغذی برای وسط روز،‌ کار سخت و پیچیده‌ای نیست. حتی می‌توانید کودکان را در فرآیند تهیه آن شریک کنید؛ اتفاقا استقبال خواهند کرد و با اشتیاق بیشتری به سراغشان می‌روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر