گوشی | نور گوشی | عوارض نور گوشی | مضرات نور گوشی

5 بلایی که نور گوشی سر چشماتون میاره!

افزایش فشارچشم مهم ترین عارضه نور گوشیه که جدی نگرفتن این موضوع باعث کوری میشه. با ما همراه باشید تا عوارض نور گوشی رو بهتون بگم.

نور موبایل
ویکی گردی:

همه ی ما ساعت های زیادی از روز رو از گوشی استفاده می کنیم بدون اینکه به مضرات نور گوشی توجهی کنیم. اکثر مردم از عینک ضدآفتاب استفاده می کنند تا چشم آنها را از نور فرابنفش آفتاب محافظت کند اما از میزان پرتوهای نور گوشی، که به شبکیه چشم و بینایی آسیب می زند آگاه نیستند. اینجا ازمضرات نور گوشی بهتون میگم تا به سلامتی خود بیشتر اهمیت دهید.

مضرات صفحه نمایش گوشی برای چشم

1.سندروم تماشای کامپیوتر: این بیماری که به شکل مجموعه علائم فشار چشم،تاری دید، ، سردرد، درد شانه و گردن، قرمزی چشم، خشکی چشم و مشکل در تمرکز خود را نشان میدهد در اثر استفاده بیش از حد از چشم برای تماشای اجسامی در فاصله متوسط مانند صفحه نمایش کامپیوتر خود را نشان میدهد. اصلی ترین علت مشکلات چشمی ایجاد شده در این سندروم، کاهش تعداد پلک زدن و تمرکز بالا بر روی صفحه گوشی و کامپیوتر است.

فقط با فشار یک دگمه گوشی، پیام کمک ارسال کن

2.خشکی چشم: در حین تماشای صفحه نمایش گوشی و کامپیوتر، به دلیل تمرکز بر یک نقطه در تصویر، میزان پلک زدن کاهش می یابد. همین مسئله منجر به خشکی سطح چشم می شود. 

3.نزدیک بینی: فشار بر عضلات چشم منجر به آسیب تدریجی آنها و کاهش کارایی آنها برای تمرکز نور می شود و در بلند مدت منجر به نزدیک بینی متوسط تا شدید می شود.

خطر ناشی از نور آبی صفحات نمایش گوشی و کامپیوتر: صفحات نمایش دیجیتال، نوری با طول موج مشخص ساطع می کنند که نور آبی نام دارد و منجر به آسیب به چشم می شود.

4.سردرد: نور نمایشگر گوشی و محیط اطراف می‌تواند منجر به خستگی چشم شود و این موضوع دقیقاً زمانی رخ می‌دهد که چشمان شما در اثر استفاده بیش از حد خسته می‌شوند، به خصوص پس از درگیر شدن در فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز بر روی چیزی برای مدت طولانی دارد. این عامل می‌تواند سردرد شما را بدتر کند یا باعث حملات میگرنی شود.

خط و خش گلس گوشی رو با این ۵ ترفند از بین ببر + آموزش

5. تاری دید: این نور با جذب شدن توسط مولکول های موجود در شبکیه چشم و تولید ماده سمی منجر به از بین رفتن سلول های بینایی و ایجاد نقاط کور وسیع در بینایی می شود و باعث نابینایی در انسان می شود.

 

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر