بوم‌ گردی‌ لاهیجان | اقامتگاه سنتی لاهیجان

5 تا از اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی معروف لاهیجان + عکس

به‌جای اقامت در یکی از هتل ‌های لاهیجان، پینهاد می کنیم که با صرف هزینه کمتر در اقامتگاه های بوم‌ گردی لاهیجان ساکن شوید.

اقامتگاه های بوم‌ گردی لاهیجان
ویکی گردی:

تا حالا تجربه اقامت در اقامتگاه های بوم‌ گردی لاهیجان رو داشتی؟ برای اقامت در دل طبیعت، خوردن غذاهای محلی، کاهش هزینه‌ های سفر، آشنایی با فرهنگ گیلان از نزدیک و بازدید از جاذبه‌های دیدنی بومی کمتر شناخته‌شده، به‌جای استفاده از هتل لاهیجان یکی از اقامتگاه های بوم‌ گردی لاهیجان را برای چند روز اقامت انتخاب می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم 5 مورد از اقامتگاه های بوم‌ گردی لاهیجان را به شما معرفی کنیم.

اقامتگاه بوم‌گردی باغ ریحان لاهیجان

یکی از بهترین بوم‌گردی‌های شهر لاهیجان که در روستایی به نام دلیجان واقع در 10کیلومتری این شهر قرار دارد، اقامتگاه بوم‌گردی باغ ریحان است. این باغ در زمینی به مساحت 12 هزار مترمربع ساخته شده است و طبیعت بکر و چشم‌نوازی دارد. این اقامتگاه تمام مجوزهای لازم را از سازمان گردشگری و میراث فرهنگی دریافت کرده است.

از ویژگی‌های اقامتگاه باغ ریحان می‌توان به وجود یک خانه بومی 220متری به نام عمارت صدرا، سه سوئیت یک طبقه 36متری و دو سوئیت دوبلکس 60متری با امکاناتی مانند سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، یخچال، اجاق‌گاز، آشپزخانه مجهز، حمام، پارکینگ غیر‌مسقف، سفارش غذاهای محلی و ایرانی، استخر، راهنمای تور محلی، سیستم‌های سرمایشی گرمایشی و ... اشاره کرد. در این اقامتگاه، برای کودکان زیر 7 سال هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

اقامتگاه بوم‌گردی باغ ریحان لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی گیلک‌ده لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی گیلک‌ده در روستای دیزین، یکی دیگر از بوم‌گردی‌های معروف و پرطرفدار واقع در 8کیلومتری شهر لاهیجان است. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و زیربنای 340 مترمربع ساخته شده است و پنج واحد اقامتی 4 تا 6نفره کف‌خواب دارد.

از امکانات موجود در این بوم‌گردی می‌توان مواردی مانند ارائه غذاهای محلی شامل میرزاقاسمی، مرغ آلو، خورشت سبزی‌فسنجان، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، آشپزخانه مجهز، حمام، پارکینگ غیر‌مسقف، راهنمای محلی، سیستم سرمایشی کولر و گرمایشی شوفاژ را نام برد. هزینه اقامت کودکان زیر 5 سال در بوم‌گردی گیلگ‌ده رایگان است.

اقامتگاه بوم‌گردی گیلک‌ده لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی شاه‌ماهی لاهیجان

در فاصله 10کیلومتری لاهیجان، در 4کیلومتری جاده سیاهکل و در روستایی به نام سوخته‌کوه، یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی معروف لاهیجان به نام شاه‌ماهی وجود دارد. این اقامتگاه بوم‌گردی در یکی از سرسبزترین و خوش‌آب‌وهواترین نقاط لاهیجان واقع شده است.

عده زیادی گردشگر به‌جای صرف هزینه بالا برای اقامت در بهترین هتل لاهیجان، در اقامتگاه شاه‌ماهی با مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه ساکن می‌شوند. امکانات و خدمات رفاهی ارائه‌شده در بوم‌گردی لاهیجان عبارت‌اند از: 2 اتاق 18متری با ظرفیت 6 نفر، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام در هر اتاق، سرویس بهداشتی ایرانی مشترک، ارائه غذاهای محلی لاهیجان، پارکینگ غیر‌مسقف،‌ بالکن، تلویزیون، یخچال، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و ... .

اقامتگاه بوم‌گردی شاه‌ماهی لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت سید‌آقا لاهیجان

یکی دیگر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی‌ لاهیجان واقع در 7کیلومتری این شهر، بوم‌گردی عمارت سید‌آقا نام دارد. این اقامتگاه بوم‌گردی با معماری سنتی در خیابان کاشف شرقی، خیابان تربیت‌معلم، میدان تربیت روستای زمیدان لاهیجان قرار دارد.

گردشگران با اقامت در این اقامتگاه بوم‌گردی دوطبقه با 4 اتاق 6نفره کف‌خواب می‌توانند از امکاناتی مانند آشپزخانه، سرویس خواب، تلویزیون، سرویس بهداشتی، حمام، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، غذاهای محلی، راهنمای محلی و ... بهره‌مند شوند. در این اقامتگاه، اقامت کودکان زیر 2 سال رایگان است و هزینه اقامت کودکان بین 3 تا 12 سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت سید‌آقا لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی شهریارگیل لاهیجان

اقامتگاه بوم‌گردی شهریار‌گیل در روستای پیشه رودبنه لاهیجان قرار دارد. گردشگران با اقامت در این بوم‌گردی زیبا می‌توانند سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. چیدمان بنای دوطبقه اقامتگاه شهریار‌گیل با چهار اتاق، به‌صورت بومی و سنتی است. از امکانات رفاهی موجود در این بوم‌گردی می‌توان به مواردی مانند اتاق‌هایی با سرویس کف‌خواب، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم‌های سرمایشی گرمایشی، حمام، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای محلی و ارائه انواع غذاهای بومی و محلی اشاره کرد. اقامت کودکان زیر 3 سال در اقامتگاه شهریارگیل رایگان است.

اقامتگاه بوم‌گردی شهریارگیل لاهیجان

منبع: جهان نما
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر