غذاهای محلی | غذاهای محلی کیش

رفتیم کیش غذا چی بخوریم؟ | معرفی غذاهای محلی کیش + عکس

الان که فصل جنوبه اگه رفتی کیش حتما این غذاهای محلی کیش رو امتحان وگرنه پشیمون میشی!

18-5-15-110181
ویکی گردی:

خب قراره امروز کلی از غذاهای محلی کیش که فوق العاده خوشمزه و پرطرفدارن رو براتون معرفی کنم. غذاهای محلی کیش ، طعم هایی به یاد ماندنی هستند که سفر شما به کیش را لذت بخش تر می کند. پس اگه قراره بری کیش حتما حتما باید غذاهای محلی کیش رو امتحان کنی.

معرفی بهترین غذاهای سنتی کیش

رد پای ماهی و غذاهای دریایی با ادویه های تندعربی و ظاهری رنگارنگ در تمام غذاهای سنتی کیش دیده می شود. در ادامه تمامی غذاهای سنتی کیش با ماهی و بدون ماهی، مناسب برای تمام ذائقه ها را معرفی می کنیم.

هورای ماهی، غذای مجلسی بومیان کیش

معروف‌ترین غذای محلی جزیره که به آن پلو ماهی نیز گفته می شود و بیش تر مخصوص مجالس و میهمانی های استان هرمزگان است. در طبخ این غذا از ماهی، تمبر هندی، سبزیجات معطر، سیر و پیاز و هم چنین ادویه جات تند استفاده شده و با برنج ارائه می شود. ماهی استفاده شده در این غذا معمولا ماهی هوور است و همراه با ترکیبات آن طعم بی نظیری به این غذا می دهد.

هورای ماهی

پودینی سفره تلفیقی از گوشت کوسه

پودینی کوسه، خوراک کوسه یا سفره ماهی نیز خوانده می شود و دستور اصلی طبخ آن مربوط به مراکز جنوبی کشور خصوصا شهرها و جزایر استان هرمزگان مثل کیش و قشم است. این غذا تلفیقی از گوشت کوسه و یا سفره ماهی پخته شده بدون استخوان است که در پیاز و سبزی سرخ شده تفت داده می‌شود. گرد لیمو عمانی ، پوره‌ی گوجه و ادویه های اصیل جنوبی  از دیگر موادی هستند که در طبخ آن استفاده شده و با دورچین ترشی، خیارشور و گوجه به مسافر ارائه می گردد.

پودینی

سمک مشوی، خوراک سنتی کیش و لبنان!

خوراک مشوی جزء دسته خوراکی های عربی و لبنانی است که طبخ آن در میان هموطنان جنوبی کشورمان نیز رواج دارد و میان اهالی این دیار بسیار معروف است. ترکیبات اصلی این غذا می تواند ماهی و ادویه جات عربی باشد که برخی از مکان ها آن را با مرغ کبابی و لیمو و سماق طعم دار شده، تهیه می کنند. سمک مشوی از غذاهای سنتی کیش، معمولا تند است و برای علاقه مندان به غذاهای عربی نیز طعم جذابی خواهد داشت.

سمک مشوی

ماهی شکم پر ویژه جنوب از غذاهای سنتی کیش

با اینکه ماهی شکم پر در تمامی خانه ها و شهرها طبخ می شود اما در کیش می توانید نوع دیگری از این غذا را با طعم و مزه جدید میل نمایید. در تهیه این غذا، انواع سبزیجات معطر، پیاز، سیر، ادویه و تمبر هندی بکار می روند و در شکم ماهی قرار داده می شوند. سپس این ماهی کباب می شود و با عطر فوق العاده خود بدون شک اشتها شما را بر می انگیزد.

غذاهای محلی کیش

قلیه‌ماهی، از معروف‌ترین غذاهای سنتی کیش

قلیه ماهی را تقریبا می توان در بسیاری از رستوران های جنوب کشور پیدا کرد اما این غذا در جزیره کیش ممکن است کمی متفاوت سرو شد و چاشنی‌هایی با عطر و طعم مخصوص منطقه به آن افزوده شود. بنابراین امتحان کردن این غذای معروف و خوشمزه جنوب در کیش، خالی از لطف نیست.

غذاهای محلی کیش

خورشت میگو؛ از غذاهای معروف کیش

میگوهای تازه و درجه یک صید شده در آب های جنوب را می توان در خورشت میگو با عطر و طعمی دلپذیر نوش جان کرد.  خورشت میگو یا خورشت قلیه میگو با سبزیجات و ادویه های جنوبی طبخ می شود و طعم اصلی آن نیز سیر است. برخی از ترشی های مخصوص این منطقه نیز به غذا اضافه می شود و بدون شک امتحان کردن آن تجربه فراموش نشدنی برای شما رقم میزند.

غذاهای محلی کیش

کله کندی؛ غذای محلی مردم کیش

یکی دیگر از غذاهای سنتی کیش کله کندی است که برای پخت آن سر نوعی ماهی به نام ساردین پهلو طلایی جدا شده و با پیاز داغ، ادویه و روغن محلی طبخ می شود. وجهه تسمیه این غذا نیز به دلیل دستور پخت آن است. این غذا نیز با سبزیجات و ادویه های تند جنوبی  پخته می شود و جزو غذاهای بسیار خوشمزه و معروف در جنوب شناخته می شود.

غذاهای محلی کیش

مارگوگ؛ از غذاهای خوشمزه کیش

مارگوگ یا مرقوق جزو غذاهای عربی محسوب می شود که دستور پخت آن در کیش با توجه به طبع غذایی افراد کمی تغییر پیدا کرده است. مارگوگ بر خلاف غذاهای سنتی کیش با گوشت بره طبخ می شود و در آن سبزیجات تازه حرف اصلی را میزنند. سیب زمینی، هویج، فلفل سبز تند، بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز و سیر جدا پخته می شود و در نهایت با گوشت ترکیب می شود. این خورشت اصیل جنوبی را می توانید با برنج نوش جان کنید و لذت ببرید.

غذاهای محلی کیش

حمسه الخرت؛ غذای لاکچری کیش

یکی از گران ترین غذاهای کیش صدف محار است. پس از صید این صدف مروارید ساز بخش گوشتی و قابل خوردن آن جدا شذه و با ادویه و پیازداغ طبخ می شود. شما می توانید از غذای متفاوت را با برنج یا نان نوش جان کنید. حمسه الخرت جزو غذاهای کمیاب است و آن را می توانید در بهترین رستوران های کیش میل نمایید.

غذاهای محلی کیش

هریسه؛ غذای محلی در کیش

اگر به حلیم علاقه دارید این غذای سنتی کیش را از دست ندهید. هریسه حلیم سنتی اعراب و بومی های کیش است و برای پخت آن از گندم و گوشت استفاده می‌شود. گندم و گوشت با هم شده و با مقداری کره آینقدر همزده می شود تا مواد کاملا له شوند. مانند دیگر حلیم ها آن را با شکر و دارچین میل نمایید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

غذاهای محلی کیش

منبع: ره بال
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر