شهر آناناس ایران

شهر آناناس ایران کجاست و چرا به این اسم معروف شده؟

شهر آنانا یکی از شهر های بسیار زیبا و قدیمی کشورمان ایران است که آثار باستانی بسیار زیاد و داستان معروفیت شندیدنی دارد.

آناناس
ویکی گردی:

چرا به چابهار شهر آناناس می گویند؟ کاستاریکا بزرگترین تولیدکننده آناناس جهان است و برزیل و فیلیپین در مقام‌های بعدی قرار دارند. در ایران نیز این میوه از سال 1395 کشتش شروع شد و به صورت گلخانه ای در سراسر کشور و به صورت طبیعی در سواحل مکران و چابهارکشت می‌شود.

دلیل کشت طبیعی آناناس در چابهار به آب و هوای مساعد، شرایط خوب آن برای کشت و پرورش میوه آناناس مربوط است. امکان کشت آناناس در چابهار، موجب کاهش وابستگی به واردات و افزایش سود اقتصادی در منطقه شده است.

میوه آناناس با هزینه اندک حتی در منازل و در گلدان با رعایت شیوه‌های نگهداری قابل تولید است. برای کشت گلخانه‌ای این محصول، نیاز به سیستم شیدینگ به معنای سایه‌بان و آبیاری قطره‌ای است.

چابهار کجاست؟

در توصیف موقعیت جغرافیایی چابهار میتوان این چنین گفت،شهرستان چابهار که به بلوچ چَهبار، چاهبار، چاه بارنامیده می شود، یکی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است که در جنوب این استان قرار گرفته و از جنوب با دریای عمان از شمال با شهرستان قصرقند از غرب با شهرستان کنارک و از شرق با شهرستان دشتیاری همسایه است.

جاهای دیدنی و تاریخی چابهار

مسجد جامع تیس،قلعه پرتغالی‌ها (چابهار)،کوه‌های مریخی چابهار، جنگل‌های حرا، گل فشان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری چابهار هستند.

تالاب لیپار شگفت‌انگیزترین مورد از جاهای دیدنی چابهار است، لیپار تنها تالاب صورتی ایران و جزو 4 تالاب صورتی جهان است.غارهای بان مسیتی،قلعه پیروز گت، قدمگاه خضر نبیو روستای درک نیز از دیگر جاذبه های گردشگری چابهار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر