قیمت گوشت | قیمت گوشت گوسفندی | قیمت گوشت گوساله | قیمت گوشت امروز

تغییرات چشمگیر قیمت گوشت در یک سال گذشته + جزئیات

قیمت گوشت قرمز براساس جدیدترین آمارهای رسمی بیشتر از هر خوراکی دیگری در یک سال گذشته گران شده است.

قیمت گوشت
ویکی گردی:

​به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت گوشت قرمز رکورد دار شد. گوشت قرمز براساس جدیدترین آمارهای رسمی بیشتر از خوراکی های دیگر در یک سال گذشته گران شده است. قیمت گوشت گوسفندی طبق داده‌ های مرکز آمار ایران درحدفاصل آبان پارسال تا آبان امسال ۱۴۷ درصد رشد داشته و به‌طور متوسط به کیلویی ۴۷۱ هزار تومان رسیده است. قیمت گوشت گوساله در همین مدت با جهش ۱۳۲ درصدی به مرز کیلویی نیم‌میلیون نزدیک شده و تورم خوراکی‌ها بعد از گوشت قرمز در قیمت کنسرو ماهی تن تاثیرگذار بوده است.

اگر پیگیر اخبار باشید، احتمالا در هفته‌های اخیر درجریان کاهش عرضه گوجه‌فرنگی در بازار قرار گرفتید و حالا اولین نشانه‌های گرانی گوجه‌فرنگی را می‌توانیم در گزارش جدید مرکز آمار پیدا کنیم. این وسط فقط امثال برنج ایرانی و روغن خوراکی از گزند گرانی‌ها در امان بودند و با قیمت کمتری نسبت به آبان پارسال در بازار فروخته شدند.

افزایش خیره‌کننده قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت گوسفندی در یک سال از کیلویی ۱۹۰ هزار تومان به‌حدود ۴۷۱ هزار تومان رسیده است. مرکز آمار ایران در گزارشی که تحت‌عنوان متوسط قیمت اقلام خوراکی در مناطق شهری منتشر کرده، متوسط قیمت گوشت گوسفندی را در آبان امسال کیلویی ۴۷۱ هزار و ۴۲۵ تومان می‌داند که به‌معنی رشد ۲۸۱ هزار تومانی (۱۴۷ درصدی) درمقایسه با آبان پارسال است. این بیشترین میزان رشد قیمت در بازار خوراکی از آبان سال گذشته است و گوشت گوساله هم با رشد قیمت ۱۳۲ درصدی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر